مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۹۱

مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۹۱

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت بخش مقاوم‌سازی و بهسازی بافت فرسوده حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سال جاری مقاوم‌سازی خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیان‌پور، امروز در جلسه ستاد بافت فرسوده اظهار کرد: شرکت عمران و بهسازی شهری در حال حاضر با جدیت پیگیر نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده و همچنین توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در سطح استان است و باید گفت که در این زمینه تسهیلات مطلوبی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به طور کلی ۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور وجود دارد که از این مساحت حدود ۷ هزار هکتار آن مقاوم‌سازی شده و باید به این نکته اشاره کرد که در ۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور، جمعیتی بالغ بر ۸ میلیون نفر سکونت دارند که عدد قابل توجهی است.

کیان‎پور به وضعیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی در سطح کشور نیز اشاره کرد و مساحت این سکونت‌گاه‌ها را بالغ بر ۴۴ هزار هکتار دانست و همچنین بر جمعیت ۵/۵ میلیون نفری ساکن در این مناطق نیز اشاره کرد و ساماندهی این سکونت‌گاه‌هایی که در حاشیه شهر و به صورت غیررسمی احداث شده را ضروری دانست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور در ۲۰ درصد بافت شهری در سطح کشور هستند که نشانگر لزوم ساماندهی هرچه سریع‌تر این مناطق است و از طرفی باید گفت برای مقاوم‌سازی هر هکتار از بافت فرسوده حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه باید در نظر گرفته شود که عدد، عدد بزرگی است و نیازمند مشارکت و همکاری همه مسئولان در استان در سطح کشور است.

وی از افتتاح ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در بحث مقاوم‌سازی در سطح کشور خبر داد و افزود: از این تعداد حدود ۸۱ هزار واحد به مراحل پایانی رسیده و آماده بهره‌برداری است و ۳۹ هزار واحد نیز تا پایان سال‌جاری به اتمام خواهد رسید.

در ادامه این جلسه، استاندار زنجان نیز به وضعیت بافت فرسوده در استان زنجان اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۵۵۰ هکتار بافت فرسوده در استان زنجان وجود دارد که عمده این بافت‌های فرسوده مربوط به مرکز استان است.

محمد رئوفی‌نژاد ابراز کرد: خوشبختانه با همکاری مسئولان، بحث مقاوم‌سازی در سطح استان زنجان رشد خوبی داشته است.

    نظرات