رونمایی از ماشین آلات جدید آتش نشانی تبریز با ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه

رونمایی از ماشین آلات جدید آتش نشانی تبریز با ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه

به گزارش شهریار ، سعید صالح‌نیا در نشست خبری امروز خود با تشریح عملکرد و برنامه‌های این سازمان اظهار کرد: بودجه امسال سازمان ۴۸۰ میلیارد تومان است که ۱۵۱ میلیارد تومان آن مربوط به بخش عمرانی  است و ۹۰ درصد بودجه شش ماهه امسال محقق شده است.

وی تحقق بودجه سال گذشته این سازمان را بالای ۱۰۰ درصد اعلام کرد و گفت: این سازمان در مجموع ۵۸۰ نفر نیرو دارد  که از این تعداد، ۴۹۵ نفر به‌عنوان نیروی عملیاتی مشغول به کار هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز همچنین از تخصیص ۹۳ میلیارد تومان بودجه در مناطق دهگانه برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی خبر داد و گفت: سازمان از ابتدای امسال  ۱۵۲۳ طرح ایمنی نگارش کرده است.

سعید صالح نیا درباره پایش ساختمان‌های نا ایمن شهر تبریز گفت: سازمان آتش نشانی از ابتدای سال جاری، ۴۲۱ مورد ساختمان  را از لحاظ ایمنی پایش کرده و دستورالعمل‌های ایمنی مورد نیاز را به کارگروه استانی ساختمان‌های نا ایمن گزارش کرده است به طوری که این بررسی‌ها شامل مجتمع‌های مسکونی، اداری و درمانگاه‌ها و ... بوده است.

صالح‌نیا همچنین به فعالیت‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: طی یک سال گذشته، ۲۷ هزار و ۵۷۷ نفر آموزش‌های برون‌سازمانی در مدارس، دانشگاه‌ها و مجتمع های عمومی از سازمان دریافت کرده‌اند.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های تخصصی برای کارکنان آتش‌نشانی خبر داد و گفت: در ۳ ماه نخست امسال آموزش‌دوره های رفتارشناسی عملیات حریق به تمامی کارکنان سازمان؛ ‌دوره مقررات ملی ساختمان، دوره امداد و نجات، آموزش های مرتبط غواصی  باهدف ارتقای  سطح آموزش کارکنان برگزار شده است.

صالح نیا به تعداد عملیات حریق در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۲۸۴ مورد عملیات انجام شده که از این تعداد، ۱۱۶۹ مربوط به حریق و ۲۱۱۵ مورد نیز عملیات نجات بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از فعال بودن ۲۳ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر خبر داد و یادآور شد: ۲ ایستگاه آتش نشانی دیگر افتتاح شده و به علت کمبود نیروی انسانی به بهره برداری نرسیده است و همچنین عملیات عمرانی احداث چهار ایستگاه  آتش نشانی نیز بی وقفه تداوم دارد.

صالح‌نیا افزود: مجوز جذب ۲۹۰ نفر آتش‌نشان و راننده آتش‌نشانی اخذ شده و امیدواریم تا پایان سال  فرایند جذب انجام شود.

سعید صالح نیا ادامه داد: عمر ناوگان حمل و نقل آتش نشانی و ماشین آلات به بالای ۱۵ سال می‌رسید اما سال گذشته ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۲۰ خودروی پیشروی سبک خریداری شد و امسال نیز ماشین آلات و تجهیزات به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان خریداری شده که شنبه همزمان با روز آتش نشانی از آنها رونمایی خواهد شد.

وی در پایان به نوسازی تجهیزات آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: "امسال ۱۲۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات جدید آتش نشانی شامل ۵ دستگاه خودرو دو کابین عملیاتی و نجات کوهستانی، ۶ دستگاه موتور چهار چرخ، ۲ دستگاه تریلر کشنده، ۲ عدد تانکر آب ۲۵ هزار لیتری، ۲ دستگاه لودر کوچک بابکت و  چند ماشین آلات نیمه سنگین خریداری شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات