لایروبی و جمع آوری بیش از ۵۵۰ تن لجن و زباله از کانال کوی فیروز

لایروبی و جمع آوری بیش از ۵۵۰ تن لجن و زباله از کانال کوی فیروز

به گزارش شهریار ، هادی بدری با اعلام این مطلب گفت: انباشت لجن و رسوب چندین ساله موجب آبگرفتگی های مکرر کانال کوی فیروز (حد فاصل چهارراه لاله تا تقاطع دکتر قریب) می شد که همزمان با آغاز فصل پاییز و شروع بارشهای فصلی به اتمام رسید.

بدری با اشاره به افزایش تعداد دریچه های کانال کوی فیروز افزود: همزمان با لایروبی اساسی و رسوب زدایی از این کانال ، افزایش دریچه های این کانال مهم داخل شهری نیز به منظور سهولت در لایروبی های آتی در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهردار تبریز با اشاره به سختی کار این پروژه و حجم بسیار بالای عملیات به جهت رسوب چندین ساله لجن گفت: همکاران شهرداری منطقه۴تبریز با ۴۵ روز تلاش بی وقفه نسبت به لایروبی و جمع آوری بیش از ۵۵۰ تن لجن اقدام و مشکل چندین ساله این محل مرتفع شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز افزود: یکی از مهمترین اقدامات معاونت های محیط زیست و خدمات شهری مناطق دهگانه لایروبی دوره ای کانال ها و روزانه آبروها در تمامی فصول سال است که این امر با نظارت کارشناسان و ناظرین ستاد خدمات شهری بصورت مداوم در حال انجام است.

بدری با اشاره به بی مسئولیتی برخی شهروندان در نگهداشت شهری خاطر نشان کرد: با وجود جمع آوری منظم و شبانه روزی و سازمان یافته زباله در سطح شهر و راه اندازی سامانه بهروب برای جمع آوری زباله های قابل بازیافت من جمله پلاستیک و ظروف یکبار ، موارد بسیار زیاد گزارش شده از مناطق، حاکی از آن است که یکی از اصلی ترین عامل انسداد کانال ها و آبروها حجم بسیار زیاد ظروف یکبار ، جعبه های پلاستیک و موارد مشابه در کانال ها می باشد که موجب سختی کار پاکبانان می شود.

وی گفت: حفاظت از محیط زیست، وظیفه همه ماست که با کاهش تولید زباله و بازیافت مواد قابل بازیافت، می‌توانیم به نسل‌های آینده، محیط زیستی سالم و پایدار به ارث بگذاریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات