مرکز ستاد شماره دو فرماندهی آتش نشانی تبریز افتتاح شد

مرکز ستاد شماره دو فرماندهی آتش نشانی تبریز افتتاح شد

به گزارش شهریار ، مرکز ستاد شماره دو فرماندهی آتش نشانی تبریز طی برگزاری مراسم گرامیداشت روز آتش نشان، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، علیرضا نوین عضو مجلس شورای اسلامی، تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، سردار عباسقلی زاده فرمانده سپاه عاشورا، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز افتتاح شد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این مراسم با اشاره به اینکه آتش نشانان با جانفشانی آسایش خود را فدای امنیت شهروندان می کنند، گفت: حفاظت از سلامت افراد و شهروندان و اموال شهر مهمترین رسالت آتش نشانان غیور است.

غلامرضا احمدی افزود: استفاده از تجهیزات و ماشین آلات یکی از پیش شرط های موفقیت عملیاتامداد و نجات است و وجود تجهیزات کامل نقش موثری در سلامت آتش نشانان دارد.

وی با تاکید بر اینکه مجهز کردن فرشته های نجات باعث بهبود کیفیت خدمت رسانی می شود، ادامه داد: سال گذشته در روز آتش نشان شاهد خریداری تجهیزات به روز آتش نشانی بودیم  امسال نیز ۱۲۵ میلیارد تومان از این تجهیزات خریداری و به ناوگان امداد و نجات آتش نشانی اضافه شده است.

همچنین در این مراسم علیرضا نوین عضو مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث ایستگاه آتش نشانی  در کشور از تبریز شروع شده است، تصریح کرد: یکی از افتخارات اولین بودن تبریز تاسیس اطفاییه برای اولین بار در ۱۰۴ سال قبل است و بر همین اساس برج یانقین نماد آتش نشانی در کشور است.

وی اظهار کرد: در کنار توسعه پایدار شهری، توسعه فضای سبز، اقدامات فرهنگی، شهرداری نباید از حفظ ایمنی شهروندان  غفلت کند و از شهردار تبریز و اعضای شورای اسلامی شهر تشکر می کنم که همت ویژه ای در این حوزه دارند.

نوین عنوان کرد: شهرداری با قاطعیت باید در مقابل تمامی مواردی که ایمنی شهر را به مخاطره میاندازد، بایستد و مشارکت شهروندان در ایمنی الزامی و اساسی است.

وی در بخش دیگرری از سخنان خود تاکید کرد: موارد خطر قبل از وقوع حادثه توسط اتش نشان دقیق شناسایی شود. خدمات ایمنی باید گسترده تر از قبل به شهروندان ارایه شود.

به گفته نوین، تجهیزات آتش نشانی یکی دیگر از فاکتورهای مهم در ارایه خدمات ایمنی است و از شهردار و شورا بخاطر تامین و نوسازی تجهیزات قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه آماده شنیدن اشکالات قانونی مرتبط با مجلس هستیم، اعلام کرد: همزمان با توسعه شهر، جانمایی ایستگاه های جدید آتش نشانی در دستور کار  قرار گیرد.

این عضو مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نتیجه مقاومت های جنگ هشت سال دفاع مقدس باعث شده ایران محور مقاومت در دنیا شود و باید این موضوع را به نسل جوان یادآوری کنیم.

وی با اشاره حملات رژیم منحوس صهیونیستی گفت: به وقت موعد نیروهای مسلح به عربده کشی اسراییل در منطقه پاسخ خواهند دادند.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از سید مهدی آل هاشم فرزند شهید آل هاشم تجلیل به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات