شهرداران نواحی بازوی نظارتی مناطق‌ دهگانه برای مقابله با ساخت وساز غیرمجاز

شهرداران نواحی بازوی نظارتی مناطق‌ دهگانه برای مقابله با ساخت وساز غیرمجاز

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار در جلسه شهرداران نواحی تبریز که با حضور تمامی معاونین شهردار برگزار شد، بر اهمیت ناحیه محوری به عنوان یکی از ساختارهای اساسی در مدیریت شهری برای احصای دقیق نیازها و بهبود  کیفیت خدمات رسانی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری بیش از ۳۰۰ فعالیت به شهروندان  ارائه می‌دهد، افزود: اجرای طرح ناحیه محوری مشارکت دادن حداکثری شهروندان در مدیریت شهر و بهره‌مندی از ظرفیت های نخبگان بومی شهر از جمله اهداف استقرار طرح ناحیه محوری است.

یعقوب هوشیار با بیان اینکه تبریز باید در حوزه ناحیه محوری از کلانشهرهای پیشرو باشد، خاطر نشان کرد: استقرار نواحی در تبریز به صورت مطلوب انجام یافته و ۳۶ ناحیه در سطح شهر فعال هستند به طوری که در فاز دوم این طرح، نیازمند تثبیت  و توسعه خدمات ناحیه ای هستیم.

هوشیار همچنین به فرمایشات حضرت آقا در مورد توجه به رویکرد اجتماعی فرهنگی اشاره کرد و افزود: نواحی می‌توانند در حوزه استعدادیابی و شناسایی نخبگان نقش موثری ایفا کنند چرا که استفاده از ظرفیت نخبگان در اولویت کاری شهرداری قرار دارد.


وی بر ضرورت مستند سازی عملکرد شهرداران نواحی و اهمیت توجه ویژه به آموزش‌های تخخصی شهرداران نواحی تاکید کرد و یادآورشد: فرهنگ سازی استفاده از سامانه جمع آوری پسماند بهروب یکی دیگر از رسالت‌های نواحی است به طوری که سامانه بهروب در حال حاضر ۱۲ هزار نفر کاربر داشته و در صورت افزایش کاربران به ۵۰ هزار نفر شاهد کاهش پدیده زباله گردی در تبریز خواهیم بود.

شهردار تبریز  پیگیری گزارشات شهروندان به سامانه ۱۳۷ یکی از اقدامات اثرگذار شهرداران نواحی برای  افزایش رضایتمندی شهروندان خواند و افزود: شهرداران نواحی  پیشنهادات خود را تدوین برای بودجه ۱۴۰۴ ارائه دهند تا حل مشکلات شهری بر اساس شناسایی دقیق به صورت ریشه ای حل شود.

هوشیار بر ضرورت مستند سازی عملکرد نواحی  تاکید کرد و گفت: آموزش محوری  و اهمیت دادن به آموزش شهرداران نواحی تسهیل‌گری مطلوبی برای ارایه کیفیت خدمات شهرداری دارد.

وی همچنین انتقال تجربیات تهران و دیگر کلانشهرها را برای پیشبرد اهداف اجرای ناحیه محوری مهم دانست.

شهردار نواحی در این جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای پیشبرد اهداف طرح ناحیه محوری به شهردار تبریز و معاونین وی ارائه دادند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات