اجرای طرح ساماندهی خودروهای غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک

اجرای طرح ساماندهی خودروهای غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک

به گزارش شهریار ، هادی بدری در جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز،مدیرعامل شرکت مجری اپلیکیشن بهروب و کارشناسان مربوطه گفت: با تاکیدات شهردار تبریز و با هدف بهبود چرخه مدیریت پسماند،آموزش شهروندان به منظور تفکیک در مبدا، بهره گیری از ظرفیت تکنولوژی های روز دنیا، حفظ محیط زیست و ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، هوشمند سازی جمع آوری پسماند در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا نرم‌افزاری با عنوان "بهروب" با مشارکت بخش خصوصی برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌ و امکان درخواست جمع‌آوری و خرید پسماندهای بازیافتی شهروندان را به صورت آنلاین فراهم نموده است به گونه‌ای که کاربران می‌توانند با تعیین زمان، در هر مکانی درخواست خودرو کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی اعزام و نسبت به تحویل و خرید پسماندهای بازیافتی اقدام کند.

بدری گفت: ایجاد زنجیره ارزش اقتصادی پسماند و خرید و فروش آنلاین انواع پسماندهای خشک و خشکاله یکی دیگر از اهداف هوشمندسازی جمع آوری  می باشد که استقبال مطلوب شهروندان از این طرح موجب کاهش آلودگی های زیست محیطی خواهد شد.

معاون شهردار تبریز با تاکید بر تداوم برگزاری جلسات این کارگروه بصورت هفتگی و ماهانه جهت ارائه پیشرفت کار و آنالیز مشارکت مردمی توسط مجری پروژه اظهار داشت: یکی از مشکلات پیش روی اجرای طرح وجود خودروهای غیرمجاز جمع آوری و خریدار زباله های خشک از شهروندان می باشد که سازمان پسماند بایستی در اسرع وقت نسبت به ارائه فراخوان به صاحبان خودروهای هدف و ساماندهی در قالب طرح هوشمند سازی اقدام نماید.

بدری لازمه تحقق هدف گذاری استقبال حداکثری شهروندان از این سامانه را ارائه خدمات مطلوب توسط شرکت مجری طرح و تسریع در ارسال خودرو در کمترین زمان ممکن برای تحویل زباله های خشک  پس از ثبت شهروندان دانست.

وی ساماندهی خودروهای غیرمجاز را در قالب این طرح بسیار مفید و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: بکارگیری این خودروها در طرح هوشمندسازی جمع آوری زباله خشک، روند اجرای طرح را تسریع نموده و علاوه بر آن افرادی که قبلا بصورت غیرمجاز به کسب درآمد می پرداختند دارای فعالیت مجوزدار می شوند.

بدری با تاکید بر افزایش تبلیغات و آشنایی بیشتر مردم با این طرح و ارائه بسته های تشویقی توسط شرکت مجری اظهار داشت: با اجرای دقیق آموزش شهروندی با محوریت ترغیب خانواده ها و شهروندان و سایر ادارات و نهادها و ارگانها شاهد رشد روز افزون درخواست های جمع آوری آنلاین پسماندهای خشک و خشکاله توسط این نرم افزار کاربردی و ایجاد چرخه اقتصادی صحیح پسماند، شاهد کاهش زباله و کاهش هزینه ها خواهیم بود.

معاون شهردار در پایان ضمن درخواست همکاری از بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای هوشمندسازی جمع آوری پسماند خانگی در راستای ایجاد رقابت بین شرکت ها و در جهت پیشبرد صحیح این طرح، از معرفی اپلیکیشن دوم به نام "خَرَجی" خبر داد که بزودی مشابه اپلیکیشن بهروب شروع به فعالیت خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات