جمع آوری ۱۲۸ متکدی در تبریز از ابتدای سال جاری

جمع آوری ۱۲۸ متکدی در تبریز از ابتدای سال جاری

به گزارش شهریار ، هادی بدری اظهار کرد: تبریز همیشه به شهر بدون گدا مشهور بوده که برای حفظ این جایگاه با تلاش شبانه روزی همکاران و با همراهی عوامل نیروی انتظامی،بهزیستی و دیگر نهادها افراد متکدی جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد،موسسات خیریه و دیگر مراکز مربوطه تحویل داده می شود.

بدری با اشاره به جمع آوری ۱۲۸ متکدی از سطح شهر تشریح کرد: این افراد که شامل معتاد متجاهر،کارتن خواب،کودک کار و افرادی که از شهرهای دیگر برای تکدی گری وارد تبریز می شوند در موارد بسیاری بعد از تحویل به مراکز مربوطه پس از مدتی به جهت کسب درآمد هنگفت و البته آسان از طریق تکدی گری، مجددا در سطح شهر دیده می شوند که جمع آوری چندین باره  این افراد موجب افزایش آمار شده است.

بدری با بیان این که بعضا شاهد متکدیان غیربومی در سطح شهر هستیم خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم به این افراد ترحم می‌کنند، این کار نادرست است چراکه بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند و تنها با سوءاستفاده از احساسات مردم و به شیوه های مختلف و بهره گیری از کودکان و معلولان و تحریک احساسات مردم دست به تکدی گری می زنند و چهره‌ای نازیبا به شهر می‎دهند که باید با برخورد با چنین افرادی ریشه این امر خشکانده شود.

وی ضمن تمجید از رسانه ها در فرهنگ سازی برای عدم همراهی و حمایت مردم با متکدیان اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه و شفاف سازی کارهای انجام شده برای جلوگیری از تکدی گری و اعلام اقدامات انجام شده به مردم بتوانیم بحث فرهنگی کمک نکردن به متکدیان حرفه ای را در جامعه گسترش دهیم.

بدری افزود: مواردی هم مشاهده شده که فرد متکدی توسط همکاران شهرداری به مراجع مربوطه جهت پوشش و حمایت مالی معرفی شده اند که با عدم پذیرش این افراد همراه بوده چرا که این افراد بدون هیچ‎گونه زحمتی روزانه رقم قابل توجهی را بدست می آورد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری تبریز ادامه داد: بعضاً در برخی نقاط شهر شاهد وجود اندک کارتن خواب ها نیز هستیم که به جهت رسیدن فصل سرما و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه تلخ برای این افراد، جمع آوری آنها نیز در دستور کار می باشد که همکاری مردم در خصوص گزارش محل دقیق این افراد لازم و ضروری است.

سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز به عنوان پل ارتباطی مردم و شهرداری آماده شنیدن گزارشات و پیشنهادات مردم جهت رفع مشکلات شهری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات