تولید قطعات پیش‌ساخته بتنی تونل خط ۳ متروی تبریز آغاز شد

تولید قطعات پیش‌ساخته بتنی تونل خط ۳ متروی تبریز آغاز شد

به گزارش شهریار ، یعقوب وحیدکیا از آماده سازی دستگاه‌های حفاری تونل و آغاز تولید انبوه سگمنت (قطعات پیش ساخته بتنی) در خط ۳ خبر داد.

وی با اشاره به کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی خط ۳ در سال ۱۴۰۲ توسط وزیر کشور در سال قبل بیان کرد: در این مدت با ایجاد شفت پشتیبانی حفاری در جنب ترمینال مرکزی و معلوم شدن پیمانکار اورهال و مونتاژ دو دستگاه حفاری تونل (TBM)، این عملیات به پایان رسیده است.

وحیدکیا ادامه داد: با راه‌اندازی کارخانه سگمنت سازی متناسب با قطر تونل خط ۳ ، تولید انبوه سگمنت‌های مورد نیاز این خط نیز آغاز شده است و با سرعت تمام در تلاشیم مطابق زمانبندی عملیات حفاری تونل‌های خط ۳ را نیز پیش ببریم.

وی افزود: مدل تونل‌های خط ۳ همچون تونل‌های خط ۱ در دو مسیر رفت و برگشت مجزا بوده و قطر داخلی آن نیز ۶ متر است. حداکثر عمق مسیر نیز ۲۷ متر از سطح زمین خواهد بود.

خط ۳ مترو تبریز به طول ۱۰ کیلومتر با ۱۰ ایستگاه در امتداد شمالی و جنوبی از ترمینال بزرگ تبریز جنب بزرگراه شهید کسائی آغاز و با عبور از خیابان مشروطه، خیابان شریعتی، در منطقه میارمیار با خطوط یک  و دو دارای ایستگاه تبادلی بوده و پس از عبور از هسته مرکزی شهر، به طرف مراکز پرتراکم جمعیتی در خیابان انقلاب و شهرک ارم امتداد پیدا کرده و با عبور از جنب بیمارستان عالی نسب به شهرک رضوان شهر منتهی می‌شود.

این خط، در افق طرح خواهد توانست سالیانه ۱۱۰ میلیون نفر را جابجا کند. به طوری که تعداد مسافران در هر ساعت در هر جهت ۲۳ هزار نفر خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات