اجرای ۵۰ پروژه عمرانی در شهرداری منطقه ۷

اجرای ۵۰ پروژه عمرانی در شهرداری منطقه ۷

به گزارش شهریار ،آدی بیگ در ششمین جلسه از دو ششم قرار خدمت شهرداری تبریز که با حضور شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین شهردار و مدیران شهری برگزار شد، در خصوص بودجه این منطقه گفت: در سال جاری ۹۵۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری منطقه ۷ است که از این میزان ۶۹ درصد عمرانی و ۳۱ درصد جاری می باشد.

وی همچنین در خصوص تحقق بودجه این منطقه تصریح کرد: تا کنون تحقق بودجه عمرانی منطقه در سامانه ساجا ۶۹ درصد و بودجه جاری نیز  در همین مدت ۶۴ درصد بوده است.

شهردار منطقه ۷ در تبیین هزینه کرد بودجه برای پروژه های مختلف تشریح کرد: برای مسیرگشایی شهید سعیدی ۲۰ میلیارد تومان، پروژه شهید صمدی ۴۰ میلیارد تومان، مسیرگشایی خلجان ۲۵ میلیارد تومان و ۵ میلیارد نیز برای رمپ  و لوپ تقاطع دیزل آباد هزینه در نظر گرفته شده است.

آدی بیگ در زمینه روند و هزینه عملیات آسفالت ریزی منطقه ۷ تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای آسفالت ریزی در سطح منطقه اختصاص داده ایم و با بهره گیری از این هزینه، ۲۵ هزار تن آسفالت ریزی اساسی و ۱۲ هزار تن لکه گیری انجام شده؛ به عبارت دیگر در ۱۳۰ محله و معبر در نواحی چهارگانه منطقه آسفالت ریزی شده و از این نظر، رتبه اول آسفالت ریزی مناطق دهگانه به منطقه ۷ اختصاص یافته است.


وی با اشاره به فعالیتهای چشمگیر این منطقه در حوزه شهرسازی اظهار داشت: شهرداری منطقه ۷ در حوزه شهرسازی با اعطای ۲۰۶۹ مجوز، ۱۰۴ فقره پروانه ساخت، ۱۰۷۹ فقره پاسخ به استعلام، صدور ۸۵ فقره پایان کار و ۶۹فقره  پیش پروانه، توانسته رتبه اول شهرسازی را در میان مناطق شهرداری کسب نماید.

وی همچنین از ارجاع ۱۱۶۷ فقره پرونده تخلف به کمیسیون ماده صد خبر داد.

شهردار منطقه ۷ در ادامه، به بیان دیگر اقدامات منطقه در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: قرارگاه مسکن با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان توسط شرکت توسعه عمران ‌و در ۶۵ واحد در حال احداث است و درخواست شده که ۲۰ واحد آن پیش فروش شود.

شهردار منطقه ۷ در ادامه  اظهار داشت:مقاوم سازی پل کابلی عابر پیاده در مقابل تراکتورسازی با ۲ میلیارد تومان در دست اجراست؛ همچنین فرهنگسرای این منطقه در سه طبقه سازه ای بزودی وارد فاز اجرایی می شود. خانه رشد و خلاقیت کودک در راستای اجرای سیاست شهردوستدار کودک در ۲ نقطه از منطقه در حال اجرا است.

آدی بیگ ادامه داد: مسیرگشایی شهید صمدی از جمله پروژه های مسیرگشایی منطقه است که پیشرفت قابل قبولی دارد و ۷۸ ملک قولنامه ای را تملک کرده و مابقی نیز در حال مذاکره هستیم. رمپ ولوپ دیزل آباد را در دست اجرا داریم؛ دوبانده کردن خیابان معراج در ۶۰۰ متر با ۱۰ متر زیرسازی، جدول کشی و آسفالت ریزی انجام یافته و آماده بهره برداری است. مطالعه و اجرای مسیرگشایی خلجان با اعطای سه هزار متر زمین از سوی اهالی این محله در دست اقدام است. مسیرگشایی شهید سعیدی نیز در مرحله خاکبرداری قرار دارد و درصورت تعیین تکلیف ۱۶ قطعه موجود در کمیسیون ماده ۸، جابجایی تیرهای چراغ برق انجام و زیر سازی و آسفالت ریزی آغاز می شود. نگهداری و مقاوم سازی پل ها و ابنیه از جمله پل تراکتورسازی تا پایان ماه جاری به اتمام می رسد.

وی متذکر شد: طراحی و الحاق ورودی جنوب غرب تبریز شامل طراحی المان و حذف زواید بصری به طول دو کیلومتر و نیم اجرا می شود که فاز اول آن پایان یافته و مابقی نیز در برنامه کاری است. این مسیر شامل مسیر ویژه نابینایان و معلولان و پیاده رو خواهد بود.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات