جشن «سایه های سربلند» در شهرداری منطقه ۲ برگزار شد

جشن «سایه های سربلند» در شهرداری منطقه ۲ برگزار شد

به گزارش شهریار ، در این ویژه برنامه که به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۲ و بر اساس برنامه ابلاغی سازمان فرهنگی شهرداری تبریز در فرهنگسرای نرجس خاتون برگزار شد، برنامه های متنوعی شامل موسیقی، مسابقه، نمایش کمدی به اجرا درآمد که مورد استقبال بانوان شرکت کننده در این مراسم قرار گرفت.

همچنین به منظور ارج نهادن به شان سالمندان، طرح غربالگری سه گانه شامل: فشار خون، قند خون و کنترل وزن توسط کارشناسان حوزه سلامت به اجرا درآمد.

محمدامین خوش نیت مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه دو در این برنامه طی سخنانی با بیان اینکه مدیریت شهری تبریز و به ویژه شهرداری منطقه ۲ برنامه های ویژه‌ای را بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر برای اقشار مختلف مردم شامل کودکان، نوجوانان، جوانان و سالمندان در طی سال برگزار می‌کند، افزود: مدیریت شهر بزرگی مانند تبریز بدون همکاری و تعامل و همفکری شهروندان بسیار دشوار و غیر ممکن است و در این میان، سالمندان به ویژه مادران در تربیت فرزندان و ترویج فرهنگ شهروندی نقش ارزنده ای دارند.

وی از معرفی شدن شهر تبریز به عنوان «شهر دوستدار سالمند» خبر داد و تصریح کرد: بی تردید همه معضلات و مشکلات و چالش های شهری در زمینه های ترافیکی، فضای سبز، نظافت و ... از طریق پیوست ها و آموزش های شهروندی قابل حل هستند و در این میان مادران و بزرگان خانواده ها که پا به سن گذشته اند با کوله باری از تجربه و علم و خرد به عنوان سایه های ماندگار خانواده ها محسوب می شوند که می توانند به عنوان معلمان بزرگ عمل کرده و با انتقال تجارب ارزشمند خویش به جوانان در نقش رهبری هدایت کننده، مدیریت شهری را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

خوش نیت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه براساس آمارها نزدیک به ۱۰ میلیون سالمند بالای ۶۰ سال در کشور زندگی می کنند به چالش های آینده جمعیتی ایران اشاره کرد و گفت: با روند کنونی در ۱۵ سال آینده ما با ۲۵ میلیون جمعیت سالمند مواجه خواهیم شد در حالی که کشور نیازمند نسل جوان، پویا، کارآمد و فعال برای به گردش درآوردن چرخ های اقتصادی برای نیل به توسعه و عمران و آبادانی است. از این رو لازم است به موضوع فرزند آوری و جوان سازی ترکیب جمعیتی در همه خانواده ها و به ویژه بزرگان خانواده ها مورد توجه قرار گیرد.

جمیله خبازیان، مدیر بانوان شهرداری تبریز نیز طی سخنانی با اشاره به جایگاه و منزلت سالمندان در شهر تبریز و نقش پدران و مادران در تربیت فرزندان، توجه به سلامتی، آرامش و آسایش سالمندان را جزو برنامه های شهرداری تبریز توصیف کرد و از اقدام مدیریت فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تبریز در برگزاری این مراسم ویژه، تقدیر کرد.

در ادامه این برنامه از سالمندترین بانوی ساکن این منطقه و سه بانوی سالمند فعال ساکن در حوزه شهرداری منطقه دو با اهدای هدیه و لوح تقدیر به امضای موسی علیپور زنوزی شهردار منطقه ۲ تجلیل به عمل آمد.

همچنین از خانم دکتر تمیز فعال اجتماعی، شهروند نمونه و کنشگر مسائل روانشناسی اجتماعی تجلیل شد.

در این برنامه که نمایندگانی از اداره کل بهزیستی و شهردار ناحیه یک منطقه ۲ َنیز حضور داشتند، از چند بانوی سالمند دیگر نیز تجلیل به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات