مدیریت ترافیک تبریز مستلزم جمع‌آوری اطلاعات دقیق سفرهای درون‌شهری است

مدیریت ترافیک تبریز مستلزم جمع‌آوری اطلاعات دقیق سفرهای درون‌شهری است

به گزارش شهریار ، محمود صفارزاده در جمع خبرنگاران با تاکید بر جمع آوری اطلاعات در خصوص ترددهای درون شهری، گفت: هرچقدر دانش و علم داشته باشیم ولی اگر شناختی از محیط و شهروندانشان نداشته باشیم، عملا نمی توان کاری انجام داد؛ بنابراین در ابتدا باید اطلاعات شهروندان را به دست آوریم.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه در این زمینه دو روش را اجرایی کرده که طی آن پرسشگران به درب منازل شهروندان گسیل شوند و پرسشنامه ای در خصوص اطلاعات سفر به شهروندان داده و از آنان پاسخ بگیرند.

رئیس دانشکده عمران و ترافیک دانشگاه تربیت مدرس درباره محتوای سوالات این پرسشنامه نیز اظهار داشت: هیچ سوالی مربوط به اطلاعات شخصی در این پرسشنامه ها نیست و تنها مبدا و مقصد و زمان سفر را از شهروندان سوال می کنند.

صفارزاده تصریح کرد: اگر تبریز و وضعیت ترافیکی آن را خوب بشناسیم می توانیم نیازهای ۱۰ سال آینده را نیز به درستی پیش بینی کنیم.

وی افزود: می توانیم این پرسشنامه ها را در مدارس بین دانش آموزان نیز توزیع کنیم تا توسط خانواده ها پاسخ داده شود و از این طریق نتیجه گیری کنیم. با توجه به اینکه پراکندگی دقیق دانش آموزان در رسیدن به یک آمار دقیق ما را بسیار کمک خواهد کرد.

رئیس دانشکده عمران و ترافیک دانشگاه تربیت مدرس، تلاش‌های شهرداری تبریز در خصوص حمل و نقل شهری را ستودنی دانست و اظهار داشت: شهرداری تبریز به تنهایی سالانه ۷۵۰۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل درون شهری و مدیریت ترافیک هزینه می کند و اگر هزینه کرد دیگر نهادها را هم به آن اضافه کنیم متوجه سنگینی هزینه های ترافیک خواهیم شد.

گفتنی است، این نشست خبری به همت سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، با حضور خبرنگاران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، مدیرعامل سازمان ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون شهری، رئیس دانشکده عمران و ترافیک دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات