ارائه سیستم حمل و نقل ارزان و پاک هدف‌گذاری مدیریت شهری در حوزه ترافیک/ کاهش ۲۵ درصدی جرائم با نصب ۵۲۰ دوربین

ارائه سیستم حمل و نقل ارزان و پاک هدف‌گذاری مدیریت شهری در حوزه ترافیک/ کاهش ۲۵ درصدی جرائم با نصب ۵۲۰ دوربین

به گزارش شهریار ، محمدرضا روشنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع مشکلات ترافیکی و طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک تبریز اظهار کرد: طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز از چند جهت حائز اهمیت است که مهمترین آن مطالبات مردمی د حوزه ترافیک شهری است.

وی افزود: حمل و نقل و ترافیک بر مولفه‌های شهری زیادی تاثیر می‌گذارد که یکی از آنها اقتصاد شهری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به بحث عدالت شهری در حوزه ترافیک و حمل و نقل افزود: بحث عدالت شهری یکی دیگر از موضوعات مرتبط با حمل و نقل است که هر ساخت و ساز جدید، مسیرگشایی و تعریض معابر، نیاز به حمل و نقل دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک تبریز خاطرنشان کرد: این مطالعات یک بار در سال ۱۳۸۵ انجام شده است که باید سال ۱۴۰۰ تمام می شد و به دلایل مختلفی از جمله کرونا به تاخیر افتاد.

به گفته روشنی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مجری طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک تبریز یکی از اصلی ترین و تخصصی ترین نهادها در زمینه حمل و نقل و ترافیک است که رزومه خوبی دارد.

وی با اشاره به ضرورت احصای عدم توفیق طرح جامع ترافیک قبلی شهر تبریز بیان کرد: هدف ما انجام مطالعاتی است که سیستم حمل و نقلی ارزان، سریع، عادلانه، پاک به ما ارائه کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به نقش تقاطع‌های غیرهمسطح در کاهش ترافیک شهری نیز گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح شهدای قراملک و شهید مالک رحمتی، ترافیک شهری در بازگشایی مدارس به شکل محسوس کاهش یافته بود.

وی همچنین با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی تنها کارکرد ترافیکی نداشته و نظم انضباط شهری را نیز به همراه دارد، گفت: در فاز اول نصب دوربین ها، به اذعان مراجع ذیصلاح ۲۵ درصد جرائم کاهش یافته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات