تحقق حمل و نقل ترکیبی با تکیه بر تحلیل داده‌های ترافیکی/ روزانه ۷۰۰ مورد تصادف در تبریز رخ می‌دهد

تحقق حمل و نقل ترکیبی با تکیه بر تحلیل داده‌های ترافیکی/ روزانه ۷۰۰ مورد تصادف در تبریز رخ می‌دهد

به گزارش شهریار ، محبوب عبدالله‌پور مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد: تدوین و سپس اجرای طرح جامع حمل و نقل تبریز در اولویت اقدامات شهرداری قرار دارد به طوری که  قرداد این طرح جامع با دانشگاه تربیت مدرس به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدون احتساب تخفیف منعقد شده و در مرحله آمار برداری است.

وی نصب دوربین ترافیکی، احداث شبکه فیبرنوری و اتمام ساختمان کنترل هوشمند ترافیک را سه ضلع مثلث هوشمندسازی تبریز خواند و افزود: در فاز نخست ۵۲۰ دستگاه دوربین ترافیکی در معابر شهر نصب شده و قرداد خرید ۶۱۸ دوربین دیگر نیز منعقد شده است.

محبوب عبدالله‌پور با اشاره به وجود ۸۵۰ هزار خودرو در تبریز، اظهار کرد: تبریز به عنوان قطب درمان شمال‌غرب ایران، روزانه پذیرای ۴۰ هزار خودرو از سایر استان‌ها است.

عبدالله‌پور با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تصادف در تبریز رخ می‌دهد، افزود: هر ۲  روز یک نفر در تبریز جان خود را در اثر حوادث رانندگی از دست می‌دهد به طوری که سال گذشته آمار فوتی‌ها ۱۴۷ نفر بود و این رقم امسال افزایش یافته است.

وی با اشاره به نقش برخی قوانین وتبصره‌ها در تشدید ترافیک شهری، مانند تبدیل کاربری مسکونی به مطب پزشکان تصریح کرد: شهرداری در بافت فرسوده با اجرای طرح تشویقی پروانه ساخت و عوارض رایگان ارائه می‌دهد اما در اکثر مواقع  تمایلی به احداث پارکینگ وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همچنین از اجرای پارک حاشیه‌ای به صورت خوداظهاری و اعتماد دو طرفه بین شهرداری و شهروندان در  سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ۸۰ درصد پارکینگ‌ها و پارک حاشیه‌ای به اصناف و کسبه اختصاص می یابد و نیازمند افزایش پارکینگ در شهر هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی باید در حل معضل ترافیک مشارکت فعالی داشته باشند، گفت: با بهره مندی از داده‌های واقع‌بینانه همچون زمان، مبدا و مقصد سفرهای درون شهری می‌توان به شبکه حمل و نقل ترکیبی دست یافت.

عبدالله‌پور در ادامه به موضوع تردد ۴۰ هزار وانت‌بار در تبریزاشاره کرد و گفت: ویزیتورهای کارخانجات نیز به صورت روزانه در سطح شهر فعال هستند که این امر به مشکلات ترافیکی دامن می‌زند

محبوب عبدالله‌پور افزود: ماهانه ۱۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و در مواردی منجر به جراحت شهروندان می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز همچنین از عقد قرارداد با دانشگاه تربیت مدرس برای اجرای طرح جامع حمل و نقل خبر داد و به مذاکراتی جهت راه‌اندازی دانشکده حمل و نقل و ایمنی و ترافیک در دانشگاه تبریز اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات