برگزاری چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی در جنوب غرب تبریز

برگزاری چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی در جنوب غرب تبریز

به گزارش شهریار ، اصغر آدی بیگ اظهار کرد: شهرداری بر اساس تکالیف بودجه ای که دارد، باید برای جلب رضایت مردم، وظایفش را انجام دهد.

وی با اشاره به جهش پنج و نیم برابری بودجه شهرداری منطقه ۷ تبریز، اشاره کرد: از لحاظ بودجه بندی در رتبه خوبی قرار داریم و ۲۵ میلیارد تومان بودجه این منطقه به فعالیت های فرهنگی و ورزشی اختصاص یافته است.

آدی بیگ عنوان کرد: در راستای شور و نشاط اجتماعی و حمایت از قشر هنرمند و فرهنگی جامعه، ۱۲۷ برنامه فرهنگی و ۳۸ برنامه ورزشی مصوب در تقویم فرهنگی شهرداری منطقه ۷ تبریز، تاکنون اجرا شده است.

وی با اشاره به بیش از ۲۲۰ هزار مخاطب برنامه های فرهنگی در جنوب غرب تبریز، گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی، اگر بتوانیم رشد اجتماعی را در هر شخصیت نهادینه کنیم، باعث رشد شخصیت کودکان و نوجوانان برای ورود به جامعه را شاهد خواهیم بود.

آدی بیگ هدف شهرداری منطقه ۷ در حمایت از جشنواره های هنری و فرهنگی را، استعدادیابی کودکان و نوجوانان معرفی کرد و افزود: چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی می تواند گام بزرگی برای معرفی هنرمندان به جامعه هنری باشد.

آدی بیگ با بیان اینکه شهرداری تبریز، ۵۲ هفته ورزشی و فرهنگی را برای مناطق تکلیف کرده است، گفت: جشنواره ملی «پله های آسمانی» با حضور بیش از ۶ هزار اثر مجازی و یک هزار فرد حضوری در بوستان قرآن در بالاترین سطح برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه خواسته شهرداری، ارتقا سطح هنری و فرهنگی جامعه است، افزود: بودجه ۲۵۰ میلیون تومانی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است. آدی بیگ خاطر نشان کرد: از اهداف چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی، آموزش فرهنگی (معضلات اجتماعی، آموزش شهروندی) در قالب نمایش است.

در ادامه جلسه، امیر مهروند، دبیر جشنواره بیان کرد: ۲۷ اثر از شهرهای آذربایجان شرقی به جشنواره ارسال شده بود که ۱۲ اثر با داوری ابتدایی، مینا اکبری، هادی ولی پور و حامد شب خیز، از تبریز، سردرود، اهر، بناب، مرند، ورزقان و بستان آباد انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه افتتاح جشنواره ۲۵ مهرماه ساعت ۱۰، در بوستان قرآن است، گفت: اجرای داوری ها از ساعت ۱۱ الی ۱۴ در بوستان قرآن بوده و بقیه اجراها بعدازظهر در پارک شهدای مدافع حرم، سنگ فرش فجر، پارک بانوی مهر و جلوی مجتمع ایپک پالاس با موضوعات آموزش شهروندی، معضلات اجتماعی ، دفاع مقدس و .... اجرا می شود.

مهروند افزود: جمعه نیز اجراهای مجدد از صبح تا عصر در عینالی برگزار خواهد شد. گفتنی است، در پایان جلسه از پوستر چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی رونمایی شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات