نتایج اولویت اصلی شهروندان از مدیریت شهری در بودجه سال ۱۴۰۴ مشخص شد

نتایج اولویت اصلی شهروندان از مدیریت شهری در بودجه سال ۱۴۰۴ مشخص شد

به گزارش شهریار ، در این نظرسنجی که توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز و با طرح سوال "در بودجه ریزی سال آینده شهرداری تبریز کدام گزینه را اولویت اصلی شهر پیشنهاد می‌کنید؟ ۱- آسفالت‌ریز اساسی ۲- توسعه حمل و نقل عمومی (اتوبوس و مترو) ۳- توسعه فضای سبز ۴- زیباسازی شهر" از طریق شبکه های مجازی انجام گرفت، ۴۱ هزار و ۳۰۰ نفر از شهروندنا تبریزی شرکت کردند.

طبق نتایج بدست آمده در مجموع  ۲۸/۵ درصد شهروندان گزینه آسفالت‌ریزی اساسی، ۲۵ درصد توسعه حمل و نقل عمومی، ۱۸/۵ درصد توسعه فضای سبز و ۲۸ درصد زیباسازی شهر را به عنوان اولویت اصلی شهر در بودجه سال ۱۴۰۴ معرفی کردند.

صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی شهریار، آذرانجمن، شمس‌نیوز، تبریز خبرلری، سون خبر، عصر تبریز، بیداری آذربایجان، تبریز جوان، دیزمار، احرار، آی‌نیوز، قلم‌پرس، چالش‌روز، صنعت خبرلری، نگاه آذربایجان، تبریزیم، بازتاب و مطالبه این نظرسنجی را به اشتراک گذاشتند.

تحلیل نتایج نظرسنجی فوق در ۲۳ کانال تلگرامی و صفحات اینستاگرامی پایگاه‌های خبری تبریز، نشان از نزدیکی آمار و ارقام به دست آمده دارد. این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که علی‌رغم افزایش سه برابری تولید و توزیع آسفالت درسه سال اخیر، و همچنین فاصله فاحش آسفالت‌ریزی  در مطالبات و نظرسنجی‌های قبلی شهرداری، باز هم شهروندان تبریز آسفالت را اولویت اصلی مدیریت شهری البته با فاصله نزدیک نسبت به دیگر گزینه‌ها انتخاب کردند.

همچنین نکته مهم در نتایج این نظرسنجی کاهش درصد مطالبات مردم در حوزه آسفالت‌ریزی اساسی نسبت به سال‌های گذشته و برابری نسبی آن با زیباسازی شهر است که این امر حکایت از تحقق مطالبات مردمی در حوزه آسفالت معابر و محلات در دو سال اخیر دارد.

در سال ۱۴۰۲ و بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی استان، آسفالت‌ریزی اساسی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و زیباسازی شهری به ترتیب سه اولویت اصلی شهروندان بود.

شایان ذکر است شهرداری  تبریز در سه سال اخیر رکورد تولید و توزیع آسفالت اساسی در مناطق دهگانه را جابجا کرده و این مطالبه مردمی را تحقق بخشیده است.

نتایج این نظرسنجی به مدیریت شهری تبریز ارائه شده و در تدوین برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴ شهرداری تبریز تاثیرگذار خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات