مناسب‌سازی ۲۸ کیلومتر از معابر تبریز با هدف سهولت تردد روشندلان

مناسب‌سازی ۲۸ کیلومتر از معابر تبریز با هدف سهولت تردد روشندلان

به گزارش شهریار ، سازمان احمدزاده با توجه به فرا رسیدن روز جهانی نابینایان با ارج نهادن به این قشر جامعه در خصوص عملکرد معاونت در این راستا پرداخت.

وی افزود: رفاه حال روشندلان و کم توانان جسمی و حرکتی در تمامی پروژه ها و مناسب سازی محیط شهری و رعایت آن در اجرای پروژه ها یکی از موارد اولویت دار شهرداری تبریز می باشد.

احمدزاده گفت: روشندلان حق بهره گیری از کلیه امکانات رفاهی در جامعه را دارند از پیاده روها, خیابانها, بزرگراه ها گرفته تا وسایط نقلیه عمومی مانند قطار, اتوبوس و غیره که لازم است شرایط استفاده و رفاه این قشر فراهم شود و ضروری است همه ارگانهای دولتی در حیطه فعالیت خود رفاه حال این عزیزان را مد نظر قرار دهند.

وی در این راستا بیان کرد: واحد مناسب سازی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز از سال های گذشته اقدامات زیادی را در جهت مناسب سازی محیط برای افراد کم توان و ناتوان جسمی و حرکتی انجام داده و در همین راستا برنامه عملیاتی پنج ساله تنظیم شده است.

سامان احمدزاده در ادامه گفت: امسال نیز بر اساس برنامه پنج ساله تنظیم شده پیاده رو ها و پیاده راههای زیادی با رعایت دیتیل های مناسب سازی برای قشر مزبور اجرا شده است بطوریکه در حال حاضر طبق بررسی و آمار تعداد بیش از ۵۵ مسیر پیاده رو و پیاده راه جهت رفاه حال این عزیزان مناسب سازی شده است و همچنان این روند با تعریف مسیرهای جدید ادامه دارد.

وی در تشریح عملیات اجرای کفسازی و مناسب سازی درپیاده روها و پیاده راهها در مناطق دهگانه شهرداری تبریز گفت: امسال مناسب سازی در مسیرهایی از جمله خیابان توانیر ،شفیع زاده ولی عصر،خیابان منصور شمالی، خیابان وصال (گلکار)،خیابان سهند ائل گلی ،شهرک یاغچیان ضلع شرقی، پیاده روی قطران حد فاصل پاستور تا لاله زار ،پیاده روی خیابان شریعتی حد فاصل پاستور تا تالار زمرد،کوچه باغ ،مرزداران – میدان شهید عبدالهی ،رسالت خیابان دانشوران ،امتداد پارک مهر ولایت،پل شهید بهشتی تا دمشقیه،راسته کوچه مابین پل فلسطین تا پل خبرنگار، شهرک ارم دوبانده المهدی و شمس تبریزی ضلع شمال شرقی اجرا شده و برخی نیز در حال اجراست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در ادمه درخصوص اقدامات اساسی واحد مناسب سازی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز نیز بیان کرد: از جمله این اقدامات بررسی ضوابط، مقررات و دستورالعمل های موجود در زمینه مناسب سازی اماکن و فضاهای شهری، ارائه اطلاعات و آمار اجرایی، تهیه کتابچه و بروشور،جلسات مستمر با جامعه هدف(سالمندان، ناتوانان وکم توانان جسمی و حرکتی) جلسات با موسسه نابینایان بصیر و نماینده جامعه معلولین جهت بررسی مشکلات موجود و تسریع در رفع آن ها و نیز  تهیه و ابلاغ دستورالعمل و چک لیست ها است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات