بازگشایی ۶۱۲ واحد صنعتی غیرفعال آذربایجان‌شرقی

به گزارش شهریار به نقل از ایرنا؛ « سهراب فیض زاده »، روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه از مجموع این واحدها، ۵۳۰ واحد در داخل شهرک های صنعتی بودند، افزود: ۸۲ واحد صنعتی غیرفعال نیز در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی استان مجددا راه اندازی شده اند.

وی اظهار کرد: این واحدها به علت بروز برخی مشکلات موجود بر سر راه فعالیت آنها در سال های اخیر غیرفعال شده بودند که با رفع مشکل آنها دوباره وارد چرخه تولید شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از کل واحدهای صنعتی فعال سازی شده در سال های اخیر، ۵۸ واحد صنعتی غیرفعال با حمایت این شرکت در سال گذشته باز راه اندازی شده است.

۵۸ واحد صنعتی غیرفعال آذربایجان شرقی با حمایت این شرکت در سال گذشته مجدد راه اندازی شده است.

فیض زاده، تعداد واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال زیرپوشش شرکت شهرک های صنعتی استان در زمان کنونی را حدود ۲۷۰ واحد اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد واحدهای غیرفعال شهرک های صنعتی استان به علت راه اندازی مجدد یا غیرفعال شدن در اثر بروز مشکل، متغیر بوده و تلاش می شود با حمایت از این واحدها، آنها دوباره به چرخه فعالیت بازگردند.

وی یادآور شد: اکنون حدود سه هزار و ۲۴۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ۲ هزار و ۹۷۰ واحد آن در داخل شهرک های صنعتی فعال است.

اشتغال ۶۹ هزار و ۵۴۴ نفر با راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال های اخیر با احیا و راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی غیرفعال استان، برای ۶۹ هزار و ۵۴۴ نفر در این واحدها اشتغال ایجاد شد.

فیض زاده، افزود: عمده مشکل واحدهای صنعتی غیرفعال واقع در داخل و خارج از شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی شامل کمبود نقدینگی، مشکل در بازاریابی فروش محصولات تولیدی، بروز اختلاف بین شرکا و مشکل در تامین ماشین آلات صنعتی و قطعات آن هاست.

وی اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان تلاش می کند از راه های مختلف مانند ستاد تسهیل، اعطای تسهیلات و تامین تجهیزات مورد نیاز آنها، مشکلات واحدهای صنعتی غیرفعال را رفع کند.

بازگشایی ۶۱۲ واحد صنعتی غیرفعال آذربایجان‌شرقی

واگذاری زمین به پنج هزار و ۹۴۵ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت:اکنون ۵۷ شهرک صنعتی مصوب دولتی شامل ۳۷ شهرک صنعتی و ۲۰ ناحیه صنعتی در استان وجود دارد.

فیض زاده، ادامه داد: علاوه بر آنها ۱۰ شهرک صنعتی غیردولتی دارای پروانه بهره برداری و ۲ شهرک صنعتی دارای پروانه تاسیس زیر پوشش این شرکت در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: اکنون برای ۵۳ شهرک صنعتی استان زمین واگذار شده، ۵۱ شهرک در حال بهره برداری بوده و چهار شهرک صنعتی نیز در مراحل ساخت و ساز است.

به۵۳ شهرک صنعتی استان زمین واگذار شده، ۵۱ شهرک در حال بهره برداری و چهار شهرک صنعتی در مراحل ساخت است.

فیض زاده، افزود: برای فعالیت پنج هزار و ۹۴۵ واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی بیش از ۲ هزار و ۳۲۲ هکتار زمین واگذار شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات