مطالبه ساکنان «پرند» از شهرداری

مطالبه ساکنان «پرند» از شهرداری

http://www.bananews.irاهالی شهر جدید پرند در آستانه تولد دو‌ماهگی شهرداری در این منطقه، خواستار جایگزین شدن امکانات شهری بخصوص فضای‌سبز، با خاک و تپه‌های پرند شده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهرداری تازه‌ تاسیس پرند، دو ماه پیش نیمه ساخته شده این شهر را از وزارت راه‌وشهرسازی تحویل گرفت تا مطابق ماموریت‌هایی که استانداری تهران برایش تعریف کرده در گام اول محیط شهر را برای ساکنان مسکن‌مهر مهاجرت کرده از پایتخت فراهم کند و در گام بعد، مقدمات طرح نیمه‌خام دولت برای انتقال پایتخت اداری از تهران به پرند را به وجود بیاورد.

هر چند انتظار «اقدام سریع» توسط دستگاهی که بیش‌از یک ماه از عمرش می‌گذرد عجیب و رویایی به نظر می‌رسد، اما در پرند که قرار است تا پایان امسال ۶درصد جمعیت تهران را جذب کند، پیش پا افتاده‌ترین توقع ساکنان جدیدش تبدیل پرند به شهری در قد و قواره همسایه دیوار به دیوار تهران است!

در شهر جدید پرند به جز انبوه آپارتمان و مسکن‌مهر، ترکیب دیگری که بتواند از برنامه جذاب‌سازی این منطقه برای جذب جمعیت سرریز تهران دفاع کند، وجود ندارد.

پارک و فضای‌سبز به عنوان بدیهی‌ترین امکانات شهری در پرند نایاب است و هنوز بعد از بیش‌از یک دهه از تاسیس این شهر جدید، یک بیمارستان در این شهر موجود نیست و گذشته از آن، مرکز تجاری چندمنظوره، سینما و باشگاه‌ ورزشی هم وجود ندارد.

در عوض دولت تا جایی که زمین‌های‌بکر در پرند اجازه داده، مسکن‌مهر ساخته و ظرفیت سکونتی این شهر ۱۰ساله را ظرف مدت دو سال حداقل ۱۰ برابر توسعه داده است.

حالا افرادی که طی ماه‌های اخیر با خرید واحدهای مسکونی‌مهر به پرند پا گذاشته‌اند از شهرداری تازه تاسیس درخواست کرده‌اند نمای پرند را از خاک و برهوت و خشکی به نمای مطلوب و استاندارد شهری تغییر دهد.

مدیریت فازهای صفر، یک و دو شهر جدید پرند در اختیار شهرداری قرار گرفته و ۳ فاز بعدی به علت ساخت‌وساز مسکن‌مهر در آنجا کماکان در مالکیت دولت است.

شهرداری پرند باید ظرف مدت کوتاه و به شکل ضرب‌الاجل، قسمت ورودی شهر را سامان‌دهی کند و آنجا را متناسب با پایتخت مسکن‌مهر و شبیه منطقه ابتدایی سایر شهرها، ساخته و طراحی کند.

در حال حاضر ورودی پرند به کارگاه ساختمانی شباهت بیشتری دارد.

دومین قدم سریع شهرداری پرند باید حذف مسیرهای خاکی از حاشیه خیابان‌های اصلی و ایجاد کمربندسبز در آنها باشد.

قدم سوم، ورود شهرداری به حوزه جذب سرمایه‌گذاری شهری برای راه‌اندازی مجتمع‌های تجاری-خدماتی در پرند است.

مسوولان پرند می‌گویند سرمای زودرس، فرصت زیادی برای اقدامات عینی شهرداری باقی نگذاشته و نیاز است مقدمات این سه گام مورد نیاز برای تحول شهری در این منطقه ظرف دو ماه آینده فراهم شود.

 

    نظرات