آغاز به‌کار دومین سامانه جمع آوری پسماندهای خشک با نام "خَرَجی"

آغاز به‌کار دومین سامانه جمع آوری پسماندهای خشک با نام "خَرَجی"

به گزارش شهریار ، هادی بدری در جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز،مدیران عامل شرکت های مجری اپلیکیشن "بهروب" و "خَرَجی" و مدیران و کارشناسان ستاد خدمات شهری گفت: با تاکیدات شهردار تبریز و با هدف بهبود چرخه مدیریت پسماند،آموزش شهروندان به منظور تفکیک در مبدا، بهره گیری از ظرفیت تکنولوژی های روز دنیا، حفظ محیط زیست و ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، هوشمند سازی جمع آوری پسماند در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا نرم‌افزاری با عنوان "خَرَجی" با مشارکت بخش خصوصی به عنوان دومین نرم افزار پس از "بهروب" برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌ و امکان درخواست جمع‌آوری و خرید پسماندهای بازیافتی شهروندان را به صورت آنلاین فراهم نموده است به گونه‌ای که کاربران می‌توانند با تعیین زمان، در هر مکانی درخواست خودرو کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی اعزام و نسبت به تحویل و خرید پسماندهای بازیافتی اقدام کند.

بدری گفت: ایجاد زنجیره ارزش اقتصادی پسماند و خرید و فروش آنلاین انواع پسماندهای خشک و خشکاله یکی دیگر از اهداف هوشمندسازی جمع آوری  می باشد که استقبال مطلوب شهروندان از این طرح موجب کاهش آلودگی های زیست محیطی خواهد شد.

معاون شهردار تبریز  با تاکید بر تداوم برگزاری جلسات این کارگروه بصورت هفتگی و ماهانه جهت ارائه پیشرفت کار و آنالیز مشارکت مردمی توسط مجریان پروژه اظهار داشت: هدف از معرفی دومین شرکت و همچنین فراخوان مشارکت دیگر شرکتها در این طرح، افزایش ناوگان خودرویی برای ارسال سریع به درب منازل،کاهش آلودگی های محیطی و تسریع در روند اجرای هوشمند سازی جمع آوری زباله است.

وی ادامه داد: با استفاده از این دو سامانه قدم‌های بزرگی در زمینه حفظ محیط زیست و شادابی شهر برداشته می‌شود و شهروندان می‌توانند با نصب هر کدام از این اپلیکیشن ها بر روی گوشی‌های خود به طرح تفکیک از مبدا و هوشمند سازی جمع آوری زباله کمک کنند.

بدری لازمه تحقق هدف گذاری استقبال حداکثری شهروندان از این دو سامانه را ارائه خدمات مطلوب توسط شرکتهای مجری طرح و تسریع در ارسال خودرو در کمترین زمان ممکن برای تحویل زباله های خشک پس از ثبت شهروندان دانست.

وی ساماندهی خودروهای غیرمجاز را در قالب این طرح بسیار مفید و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: بکارگیری خودروهای غیرمجاز در طرح هوشمندسازی جمع آوری زباله خشک، که در دستور کار سازمان مدیریت پسماند می باشد، روند اجرای طرح را تسریع می نماید و علاوه بر آن افرادی که قبلا بصورت غیرمجاز به کسب درآمد می پرداختند دارای فعالیت مجوزدار می شوند.

بدری با تاکید بر افزایش تبلیغات و آشنایی بیشتر مردم با این طرح و ارائه بسته های تشویقی توسط شرکت های مجری اظهار داشت: با اجرای دقیق آموزش شهروندی با محوریت ترغیب خانواده ها و شهروندان و سایر ادارات و نهادها و ارگانها شاهد رشد روز افزون درخواست های جمع آوری آنلاین پسماندهای خشک و خشکاله توسط این نرم افزارهای کاربردی و ایجاد چرخه اقتصادی صحیح پسماند، شاهد کاهش زباله و کاهش هزینه ها خواهیم بود.

معاون شهردار در پایان ضمن درخواست همکاری از بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای هوشمندسازی جمع آوری پسماند خانگی اظهار داشت: معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز آمادگی خود را برای مشارکت دیگر شرکت های دانش بنیان با معرفی سامانه های جدید در راستای ایجاد رقابت بین شرکت ها و در جهت پیشبرد صحیح این طرح، اعلام می نماید.

گفتنی است اپلیکیشن کاربردی "خَرَجی" برای نصب بر روی گوشی های هوشمند تلفن همراه طی روزهای آتی در اختیار شهروندان تبریز قرار می گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات