گرامیداشت روز جهانی سالمندان، روز کودک، غربالگری فشار خون و کارگاه آموزشی «بهروب» و « خانه من»

گرامیداشت روز جهانی سالمندان، روز کودک، غربالگری فشار خون و کارگاه آموزشی «بهروب» و « خانه من»

به گزارش شهریار ؛ حجه‌الاسلام و‎‌المسلمین حسین اسماعیلی در تشریح فعالیت‌های متعدد و متنوع مراکز فرهنگی و اجتماعی و کتابخانه‌های منطقه در مهر ماه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کودک و دختر، جُنگ شادی برای کودکان با حضور خانواده‌های‌شان در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری دکتر مبین با اجرای برنامهای شاد و مفرح توسط گروه هنری حامد اسماعیلی برگزار شد.

مسئول امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه خبر از اجرای طرح غربالگری فشار خون به مناسبت روز جهانی سالمندان برای بانوان مشتاق سطح حوزه محدوده فرهنگسرای کوثر مارالان داد و افزود: در این اقدام فشار خون بانوان مراجعه کننده به صورت رایگان توسط کارشناس تغذیه و طب سنتی خانم نگار آهنی کنترل شده و در خصوص مقابله با فشار خون و راه‌های پیشگیری مطالبی ارائه گردید.


اسماعیلی در ادامه تشریح فعالیت‌ها ی مراکز فرهنگی و هنری منطقه گفت: کارگاه آموزشی جداسازی پسماند برای دانش‌آموزان و اهالی محله مارالان با هماهنگی واحد فرهنگی شهرداری ناحیه ۱منطقه برگزار شد. که در این کارگاه کارشناس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ضمن پرداخت به اهمیت مدیریت پسماند و ارائه مطالب لازم، نحوه نصب و راه‌اندازی و استفاده از سامانه « بهروب» را بر روی موبایل برای دانش‌آموزان هنرستان فنی و حرفه‌ای شهید رحیمی‌وند واقع در محدوده ناحیه ۱ منطقه و اهالی محله مارالان توضیح داد.

او به برنامه دیگر اجرا شده، به طرح «خانه من»، جداسازی پسماند اشاره کرد و گفت: این برنامه آموزشی استفاده از سامانه «بهروب» - اپلیکیشن بازیافت آنلاین پسماند- جمع‌آوری هوشمند پسماندهای خشک، برای دانش‌آموزان مدارس سطح حوزه ناحیه ۳ منطقه با هماهنگی واحد فرهنگی ناحیه ۳ منطقه در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری دکتر مبین به همراه مسابقه‌ای کتابخوانی در رابطه با موضوع مابین دانش‌آموزان برگزار و جوایزی به برندگان اهداء شد.

مسئول امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه یادآور شد: کارگاه آموزشی استفاده از سامانه «بهروب» - اپلیکیشن بازیافت آنلاین پسماند- در مراکز فرهنگی و اجتماعی منطقه و همچنین در مجتمع‌های مسکونی سطح حوزه  منطقه، با همکاری کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، برای دانش‌آموزان مدارس و شهروندان به طور مستمر برپا می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات