اطلاع‌رسانی دقیق محلول‌پاشی به عنوان اقدام شاخص زیست‌محیطی شهرداری تبریز

اطلاع‌رسانی دقیق محلول‌پاشی به عنوان اقدام شاخص زیست‌محیطی شهرداری تبریز

به گزارش شهریار ،   اقدامات به موقع و پیشگیرانه  معاونت‌های خدمات شهری و اجرایی مناطق دهگانه  پیش از بارش‌های زمستانه و حذف کامل نمک در فرآیند برف‌روبی و استفاده از محلول به عنوان اقدامی زیست‌محیطی در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین حضور به موقع عوامل خدمات شهری در نقاط حساس شهر و آماده‌باش خودروهای سنگین و سبک برای محلول‌پاشی و پیشگیری از راهبندان معابر اصلی شهر از دیگر موارد مطروحه در این نشست هماهنگی بود.

در دیگر سو، مقرر شد در حوزه آموزش شهروندی، نحوه مواجهه شهروندان در اولین ساعات بارش برف و استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای خودروهای شخصی، همچنین اطلاع‌رسانی در رابطه با مضرات جامدپاشی نمک و فواید محلول‌پاشی به عنوان اقدام شاخص زیست‌محیطی مدیریت شهری تبریز که برای اولین بار در ایران اجرایی شده،  تبیین و تشریح شود.

محلول‌پاشی به عنوان روشی جدید در برف‌روبی معابر که اولین دیگری برای شهر اولین‌ها، تبریز بوده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است، زمستان امسال برای سومین سال پیاپی مورد استفاده معاونت‌ خدمات شهری و اجرایی قرار می‌گیرد که ضرورت دارد بیش از پیش در این حوزه اطلاع‌رسانی شود.

همچنین جلب مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و ایجاد حس مالکیت در بین آنها نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و با توجه به پیشینه همراهی شهروندان فهیم در  بسیاری از اقدامات شهرداری تبریزهمچون جمع آوری سگهای بلاصاحب، جمع آوری دستفروشها و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز که به نتیجه قابل قبولی رسیده است، در حوزه برف‌روبی و استفاده از محلول‌پاشی نیز انتظار می‌رود با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق شاهد همراهی شهروندان باشیم؛ چرا که اجرای صحیح محلول‌پاشی به نوعی حفظ سرمایه شهری محسوب می‌شود.

در پایان این نشست دغدغه‌ها و موانع موجود در معاونت‌های خدمات شهری و اجرایی و همچنین مدیران امور ارتباطات  مناطق دهگانه بیان و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات