ایران و آسیای مرکزی چگونه به ترانزیت ۱۶ میلیون تنی دست پیدا می‌کنند؟

ایران و آسیای مرکزی چگونه به ترانزیت ۱۶ میلیون تنی دست پیدا می‌کنند؟

امین ترفع، سرپرست مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به لزوم تقویت حمل‌ونقل ترکیبی با کشورهای آسیای مرکزی و اهمیت این همکاری در گسترش ظرفیت‌های ترانزیتی ایران پرداخت و با اشاره به این که بخش عمده حمل‌ونقل در کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز بر مبنای ریل است، گفت: بسیاری از این کشورها، که سابقاً عضو اتحاد جماهیر شوروی بودند، حمل‌ونقل ریلی را به‌عنوان زیربنای اصلی حمل‌ونقل خود انتخاب کرده‌اند، از این رو لازم است ایران نیز از ظرفیت‌های ترکیبی در حوزه حمل‌ونقل بهره ببرد. ترفع افزود: ایران از نظر اتصال ریلی به کشورهای آسیای مرکزی از توانمندی بالایی برخوردار است. برای نمونه، روزانه امکان انتقال ۴۰۰ واگن در مرز سرخس فراهم است. در عین حال، سهم قابل توجهی از حمل‌ونقل داخل ایران، یعنی حدود ۹۰ درصد، از طریق جاده‌ای صورت می‌گیرد که حجم سالانه کل جابه‌جایی کالا در کشور ...

متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    منبع خبر

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی یک رسانه در شهر تهران می باشد

      نظرات