بلاتکلیفی قیمتی در بازار لوازم خانگی

بلاتکلیفی قیمتی در بازار لوازم خانگی

http://www.bananews.ir/با توجه به رشد قیمت‌های لوازم خانگی تولید داخل از اول امسال تاکنون، رییس اتحادیه لوازم خانگی گفت: برخی تولیدکنندگان کالاهای داخلی اعلام کرده‌اند که می‌خواهند قیمت‌ها را باز هم‌افزایش دهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد طحان‌پور افزود: تا زمانی که تکلیف وضعیت دلار مشخص نشده است، فعالیت هیچ صنفی به روال کاملا طبیعی باز نمی گردد. وی ادامه داد: واحدهای صنفی تاکنون هر کالایی که داشته‌اند، با برند خارجی توزیع کرده‌اند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی به «ایسنا» گفت: متاسفانه بسیاری از واحدهای صنفی و حتی نمایندگی‌ها جنسی برای فروش ندارند و بعضی از تولیدکنندگان کالاهای داخلی نیز کالاهای خود را احتکار کرده و تحویل نمی‌دهند. وی افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی اعلام کرده‌اند که می‌خواهند دوباره جنس‌های خود را گران کنند. از اول سال تاکنون، قیمت لوازم خانگی تولید داخل ۳۰ تا ۵۵ درصد افزایش داشته است و آنها مجددا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند ۲۰ درصد دیگر نیز بر قیمت‌ها بیفزایند؛ البته این روند غیر‌طبیعی است و باید به فکر چاره بود.

به گفته طحان پور، لوازم خانگی برند خارجی به صورت روزانه قیمت‌ها را بالا می‌برند و تا زمان ثبات قیمت‌ها نیز، کالایی را به واحدهای صنفی ما نمی‌فروشند.

 

 

 

    نظرات