ظرفیت بندرهای شهیدرجایی و چابهاردو برابر می شود

ظرفیت بندرهای شهیدرجایی و چابهاردو برابر می شود

http://www.bananews.irمعاون وزیرراه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با بهره برداری از پروژه های مهرماندگار این سازمان، ظرفیت بندرهای شهید رجایی هرمزگان و شهید بهشتی چابهار به دو برابر افزایش می یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید عطاءالله صدر،روز یکشنبه درمصاحبه اختصاصی با ایرنا در بندرعباس افزود: بابهره برداری از فاز دوم بندرشهید رجایی هرمزگان ظرفیت این بندر از سه میلیون کانتینربه شش میلیون کانتینر و بندر شهید بهشتی چابهار سیستان موبلوچستان از دو میلیون تن در سال به چهارمیلیون تن درسال افزایش می یابد.

وی ادامه داد: برای اجرای فازهای دوم این دو بندر در مجموع ۷۵۰ میلیون دلار اختصاص یافته که بیشترین آن تا ۴۱۰ میلیون دلار مربوط به بندر شهید رجایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی کشور از بندرچند منظوره نخل ناخدا در این سازمان درقالب پروژه های مهر ماندگار نام برد و اظهارداشت: در هشت ماه گذشته تاکنون برای اجرای این طرح ۳۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مجموع اعتبارات این پروژه توریستی و مسافربری که مسافت بندرعباس تا جزیره هرمز را به هم نزدیک می کند، افزون بر ۱۸۰میلیارد ریال اعلام شده است.

 

    نظرات