ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی در اصفهان

ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی در اصفهان

http://www.bananews.ir/به منظور تاسیس نخستین دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه محیط زیست وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری اصفهان و شرکت‌ فولاد مبارکه منعقد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدجواد محمدی‌زاده، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اصفهان ظرفیت‌های لازم برای ایجاد دانشکده محیط زیست را دارد و شرکت فولادمبارکه نیز با دارا بودن ۱۷۰۰ هکتار فضای سبز به عنوان صنعت سبز محسوب می‌شود و توانسته است خود را از لیست شرکت‌های آلاینده خارج کند، به همین دلیل با ایجاد دانشکده فناوری نوین محیط زیست کشور در استان اصفهان و شرکت فولاد مبارکه موافقت شد.

محمد‌مسعود سمیعی‌نژاد، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه نیز گفت: موضوع این تفاهم‌نامه تکمیل و تجهیز ساختمان برای ایجاد نخستین دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی در مجاورت شرکت فولادمبارکه است که با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت‌های زیست محیطی و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز واحد‌های محیط زیست مراکز صنعتی برای ایجاد زمینه‌های علمی و تخصصی لازم برای کنترل، پایش و حذف آلودگی‌های این مراکز و ارتقای سطح همکاری‌های دانشگاه و صنعت کشور در قالب ایجاد ارتباط علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه محیط زیست و شرکت فولادمبارکه به امضا رسید. وی افزود: با توجه به آماده بودن بخشی از طرح شامل سازه‌های بتنی مربوط به سالن تحقیقات، آزمایشگاه و فضاهای اداری و تاسیساتی موجود، مقرر شد مراحل تکمیل و تجهیز دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی اصفهان با همکاری طرفین به گونه‌ای انجام پذیرد که امکان پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ از سوی دانشگاه محیط زیست فراهم شود. وی افزود: در نظر است نخبگان برگزیده دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی در رشته‌های مرتبط با صنعت فولاد بورسیه تحصیلی دریافت کنند. این دانشکده با زیربنای ۳۱ هزار و ۸۴۰ مترمربع و با وسعت ۲۵۰ هزار مترمربع در کنار شرکت فولادمبارکه اصفهان ساخته می‌شود.

 

 

    نظرات