مهمترین مطالبه شهروندان از مدیریت‌شهری در بودجه سال آینده

مهمترین مطالبه شهروندان از مدیریت‌شهری در بودجه سال آینده

به گزارش شهریار ، شهرداری تبریز همه ساله عملکرد خود را بر اساس تفاهم نامه همکاری با سازمان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی با هدف دستیابی به میزان رضایتمندی شهروندان مورد ارزیابی قرار می دهد که برهمین اساس عملکرد ۶ ماهه اول شهرداری تبریز مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج افکار سنجی نشانگر رضایت ۷۴.۱ درصدی شهروندان از عملکرد کلی این مجموعه است.

این نظرسنجی در حوزه‌های عمرانی، فضای سبز، ترافیک، حمل‌ونقل عمومی، فیبر نوری و هوشمندسازی، آسفالت‌ریزی، فرهنگی و خدمات شهری عملکرد شهرداری را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس این نظرسنجی ۷۹.۱ درصد شهروندان معتقدند عملکرد ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با سال قبل بهبود یافته است. همچنین ۷۴.۱ درصد شهروندان از عملکرد شهرداری در نیمه اول امسال ابراز رضایت داشته‌اند.

مطابق با این نظرسنجی در بخش توسعه شبکه فیبرنوری و هوشمندسازی شهر، ۸۵.۹ درصد پرسشگران این طرح را اقدامی مفید برای آینده شهر دانسته‌اند. همچنین، ۵۲ درصد شهروندان اعلام کرده اند از اتوبوس، ۴۹.۸ درصد از تاکسی و ۴۹.۳ درصد از مترو استفاده می‌کنند.

با توجه به آغاز فصل تهیه برنامه و بودجه سال آینده شهر ، در این نظرسنجی از شهروندان پرسیده شده اولویت های خود را در خصوص بودجه سال آینده اعلام کنند.

بر اساس نتایج بدست آمده، آسفالت ریزی خیابان ها و محلات بیشترین درخواست شهروندان از شهرداری در بودجه سال آینده با ۲۸ درصد می باشد، این در حالی است که سال گذشته ۵۲ درصد شهروندان، آسفالت ریزی را مطالبه اصلی خود از شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۳ اعلام کرده بودند.

با آسفالت ریزی ۴۵۰ هزار تنی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ به نظر می رسد کاهش درصد مطالبه گری آسفالت از سوی شهروندان در یک سال اخیر نشان از عملکرد مطلوب شهرداری تبریز در این حوزه است.

ایجاد و توسعه فضای سبز و پارک ها با ۱۹ درصد دومین مطالبه شهروندان از شهرداری در بودجه سال آینده می باشد.

مسیر گشایی، روان سازی ترافیک، رفت و روب محلات و معابر، زیباسازی و نورپردازی شهر، رسیدگی به وضعیت محلات کم برخوردار، رسیدگی به ساخت و ساز و ساماندهی بافت های فرسوده ، ساماندهی وضعیت اتوبوسرانی و افزایش تعداد اتوبوس ها به ترتیب، دیگر مطالبات شهروندان از شهرداری در بودجه سال آینده هستند.

در این نظرسنجی ۷۴.۲ درصدپاسخ دهندگان اعلام کرده‌اند استفاده از سیستم محلول پاشی در فصل زمستان بهتر از نمک پاشی است.

همچنین در این نظرسنجی از جامعه هدف سوال شده است، مهمترین مشکل کلانشهر تبریز را عنوان کنند.

بر همین اساس ۳۱ درصد مخاطبان "ترافیک"، ۱۱.۳۸ درصد مخاطبان "آسفالت معابر"، ۸.۵ درصد مخاطبان "کمبود فضای سبز، پارک و فضای تفریحی"، ۸.۱۱ درصد مخاطبان "آلودگی هوا"، ۶.۷ درصد مخاطبان "روند کند اجرای مسیرگشایی ها"،۴.۳ درصد مخاطبان "نظافت شهری"، ۴ درصد مخاطبان "عدم رسیدگی به محلات کم برخوردار شهر" را مهمترین مشکل کلانشهر تبریز اعلام کرده اند.

پرسش بخش پایانی این نظر سنجی مربوط به شاخص ترین فعالیت شهرداری در نیمه اول سال جاری است.

در این راستا ۵۷ درصد مخاطبان "آسفالت ریزی و سنگفرش معابر"، ۱۶.۵ درصد مخاطبان "احداث پل و روگذر"، ۱۰.۳۶ درصد مخاطبان "فعالیت های عمرانی و مسیرگشایی"، ۳ درصد مخاطبان "توسعه فضای سبز و فضا های ورزشی" را شاخص ترین فعالیت شهرداری در نیمه اول سال جاری عنوان کرده اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات