نگرانی شکیب از استرس مردم هنگام عبور از حاشیه کارگاه پروژه بزرگراه صدر

نگرانی شکیب از استرس مردم هنگام عبور از حاشیه کارگاه پروژه بزرگراه صدر

http://www.bananews.irرییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پروژه صدر ـ نیایش مطابق زمان بندی پیش می‌رود، گفت: پروژه صدر ـ نیایش می‌تواند به عنوان کار نمونه در حوزه مهندسی کشور ثبت و ارائه شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران که به اتفاق جمعی از اعضای شورای شهر از جمله حمزه شکیب، معصومه ابتکار، پروین احمدی نژاد و محمدعلی نجفی از کارخانه شماره ۲ سگمنت سازی پروژه صدر- نیایش بازدید کرد، اقدامات انجام شده برای تولید قطعات پیش ساخته بتنی در این کارخانه را کاملا حساب شده و پیشرفته توصیف کرد و گفت: این اقدامات در سطح کشور افتخارآمیز است.

وی پروژه صدر – نیایش را از نظر کیفیت ارزشمند توصیف کرد و گفت: بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش مطابق زمانبندی پیش می‌رود و امیدواریم که در بهمن ماه به بهره‌برداری برسد.

چمران درباره تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از مشکلات تونل توحید در پروژه تونل نیایش، اظهار کرد: با توجه به تجربه تونل توحید پیش بینی‌های لازم برای ارتقای کیفیت کار در پروژه نیایش انجام شده است و به ویژه جدا بودن تونل‌های رفت و برگشت در تونل نیایش موجب جلوگیری از بروز مشکلات تهویه خواهد شد.

شکیب: احتمال تاخیر در زمان بهره‌برداری بزرگراه طبقاتی صدر

حمزه شکیب ـ رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران ـ هم با اشاره به اینکه بخش عمده پروژه صدر ـ نیایش با استفاده از قطعات پیش ساخته بتنی (سگمنت) ساخته می‌شود، اظهار کرد: به این ترتیب کارخانه ویژه سگمنت سازی برای این پروژه راه‌اندازی شد که در آن از تکنولوژی پیشرفته بهره‌گیری شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار بتن با مقاومت بسیار بالا در یک پروژه بزرگ تولید می‌شود، گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کارخانه سگمنت سازی صدر ـ نیایش، استفاده از سیستم قالب‌های انعطاف پذیر است که می‌تواند انحناهای متفاوتی را در ابعاد مختلف تولید کند.

شکیب درباره تامین قطعات دیوارهای جاذب صوتی برای بزرگراه طبقاتی صدر به خبرنگاران گفت: سگمنت‌های مربوط به این دیواره‌ها نیز قرار است در داخل کشور تولید شود و طراحی آن در حال انجام است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد که دو پروژه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر باید به صورت همزمان و پس از انجام تست‌های آزمایشی به بهره‌برداری برسد.

وی پیشرفت تونل نیایش را مطلوب توصیف کرد و گفت: کار عمرانی در این تونل تقریبا به اتمام رسیده و تنها تاسیسات آن باقی مانده است، بنابراین قطعا به زمانبندی پیش بینی شده یعنی بهمن ماه خواهد رسید.

شکیب در عین حال پیش‌بینی کرد که بزرگراه طبقاتی صدر با اندکی تاخیر به بهره‌برداری برسد و گفت: برای این پروژه باید سه هزار و ۳۰۰ قطعه پیش ساخته بتنی تامین شود که تا کنون ۲۰۰ قطعه تولید شده و قرار است که ماهانه ۶۰۰ قطعه دیگر تولید شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب این احتمال وجود دارد که بزرگراه طبقاتی صدر در بهمن ماه آماده بهره‌برداری نشود و شاید با اندکی تاخیر در ۱۲ فروردین سال ۹۲ زیر بار برود.

تیم ویژه کنترل ایمنی در کارگاه صدر ـ‌ نیایش فعال شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان هم اکنون هنگام عبور از حاشیه کارگاه بزرگراه طبقاتی صدر تحت استرس زیادی قرار دارند، افزود: باید تلاش کنیم که با ایمن‌سازی محوطه اطراف کارگاه، استرس مردم به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه معمولا ساعت ۲۳ تا ۵ بامداد مسیرهای اطراف کارگاه مسدود می‌شود،‌ اظهار کرد: انتظار می‌رود که شهرداری تیم ویژه‌ای را برای انجام کنترل‌های مضاعف ایمنی به منظور برگرداندن فضای کارگاهی به مسیر عبوری پیش بینی کند.

شکیب پروژه صدر ـ نیایش را کار بزرگی توصیف کرد که لازم است در جریان اجرای آن تمهیداتی پیش بینی شود تا این پروژه به کام مردم شیرین شود.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره افزایش هزینه‌های احتمالی پروژه صدر ـ نیایش اظهار کرد: برآورد اولیه این پروژه هزار میلیارد تومان بوده است و هنوز شهرداری به صورت مکتوب درخواستی از شورا نداشته است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد تغییرات برآورد اولیه حداکثر ۲۰ درصد باشد، گفت: افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی هزینه‌ها در یک پروژه عمرانی به دلیل مسائلی همچون افزایش قیمت مصالح منطقی است.

معاون شهردار تهران: به زمان‌بندی پیش‌بینی شده می‌رسیم

سید مازیار حسینی ـ معاون فنی و عمرانی شهردار تهران ـ هم با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی تونل نیایش اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی بزرگراه طبقاتی صدر نیز به ۷۰ درصد رسیده و قطعا در زمان‌بندی پیش‌بینی شده یعنی بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی درباره هزینه‌ کرد احتمالی بیش از برآورد اولیه در پروژه صدر – نیایش اظهار کرد: فعلا هیچ قرارداد پر شده‌ای در جریان این پروژه وجود ندارد، اما قطعا با توجه به حجم پروژه‌های عمرانی امسال اصلاحیه بودجه خواهیم داشت.

 

    نظرات