افزایش حداکثر ۵۰ درصدی بلیت پروازهای داخلی تا دو هفته دیگر

افزایش حداکثر ۵۰ درصدی بلیت پروازهای داخلی تا دو هفته دیگر

http://www.bananews.ir/رییس سازمان هواپیمایی کشور از افزایش حداکثر ۵۰ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی تا دو هفته دیگر خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کاپیتان حمید پهلوانی در نشست خبری در نمایشگاه هوا فضا گفت: برای تعیین نرخ بلیت فاکتورهای مختلفی از جمله نرخ ارز در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در صنعت هواپیمایی که صنعتی متکی به تامین نیازمندی‌ها با ارز است هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی در داخل نیز برمبنای ارز ارزشگذاری می‌شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که اگر می توانستیم فاکتورهای هزینه‌های شرکت‌ها را براساس ملاک‌های سال ۹۰ نگه داریم نیازی به افزایش قیمت بلیت نبود اما با تغییرات نرخ ارز نرخ گذاری مجدد برای قیمت بلیت اجتناب ناپذیر است.

وی از برقراری ارتباط با بانک مرکزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد فرایندی ایجاد شود تا مشکل تعیین نرخ بلیت پروازهای داخلی و خارجی که گریبانگیر صنعت هوایی است برطرف شود.

به گفته پهلوانی با تثبیت قیمت ارز در مدت یک ماه قیمت‌های پیشنهادی بلیت خود را برای یاتا ارسال می‌کنیم و متعاقب آن افزایش قیمت بلیت را اعلام خواهیم کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به این پرسش که چند درصد به قیمت بلیت پروازهای داخلی افزوده می‌شود، گفت: این که قیمت بلیت چقدر افزایش پیدا کند مربوط به شرکت‌های هواپیمایی است اما اگر نرخ سوخت هواپیما ۲۰۰ تومان فعلی باشد شاهد افزایش حداکثر ۵۰ درصدی بلیت پروازهای داخلی خواهیم بود.

به گفته وی افزایش ۵۰ درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی تا دو هفته دیگر اعلام خواهد شد.

پهلوانی اظهار کرد: سیاست سازمان آن است که نرخ‌های سوخت هواپیما بر مبنای ۲۰۰ تومان محاسبه شود اما از یک زمان مشخص به بعد این میزان ۴۰۰ تومان خواهد بود آنچه به شرکت‌ها اعلام کرده‌ایم ۲۰۰ تومان است که تا انتهای سال ۹۰ هزینه سوخت خود را باید تسویه کنند.

به گفته وی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سوخت را ۴۰۰ تومان محاسبه می‌کند اما شرکت‌ها براساس ۲۰۰ تومان، به همین دلیل نرخ بدهی‌ها برای سوخت متفاوت است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۱۱ فروند هواپیمای جدید به کشور به صورت ملکی و نیز شرط تملیک خبر داد و افزود:‌ این روند در مورد هواپیماهای مسافری همچنان ادامه دارد و از آنجایی که بخش خصوصی واردکننده است مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که ورود هواپیماهای جدید سن ناوگان هواپیمایی کشور را پایین می‌آورد یادآور شد: هر روز سه هزار زائر ایرانی از ۱۷ نقطه کشور برای حج تمتع به سمت عربستان پرواز می کنند که برگشت آنها از ۱۰ آبان آغاز شده و تا پایان آبان نیز ادامه دارد.

وی در مورد مشکلات شرکت‌های هواپیمایی پس از افزایش نرخ ارز و قطع ارز مرجع به آن‌ها گفت: شرکت‌های سیاست مالی مشخص خود را دارند و منابع تامین هزینه‌های آن‌ها در سراسر نقاط دنیا گسترده است اما در تامین نیازهای ارزی آن‌ها باید سیاستی تدوین شود که مشکلات آنها را حل کند.

وی در مورد استانداردهای هواپیماها نیز گفت: هر هواپیمایی با استاندارهای خاصی طراحی می‌شود و هر قدر این استانداردها بیشتر باشد قیمت بلیت به همان به اندازه بیشتر می‌شود و برعکس این نیز وجود دارد بنابراین اگر در یک هواپیما فاصله صندلی‌ها کم باشد قیمت بلیت هم باید کمتر محاسبه شود.

وی در مورد امنیت پروازها و فرودگاه‌ها نیز پاسخ داد: در حال حاضر آنچه امنیت صنعت هواپیمایی را تهدید کند وجود ندارد.

وی همچنین ادامه داد: کتاب قانون ملی امنیت هوایی تدوین شده است که امروز در نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر ناظران بین‌المللی در حال بازرسی از امنیت فرودگاه‌های کشور هستند و به سرعت نمره قبولی خواهیم گرفت.

 

    نظرات