به گزارش شهریار ، رامین نصرالله پور اعلام کرد : این پل به دلیل شرایط سنی و حجم بالای تردد، نیازمند مقاومسازی و استحکامسازی است. مرحله جدید این پروژه شامل اجرای CFRP است که یکی از روشهای مدرن در تقویت و بهبود عملکرد سازههای بتنی است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک توضیح داد که در این مرحله از پروژه، از الیاف کربنی (CFRP) برای تقویت تیرهای اصلی و جانبی پل استفاده میشود. این الیاف به دلیل ویژگیهایی همچون مقاومت بسیار بالا در برابر کشش، وزن سبک و دوام طولانی، میتوانند به طور چشمگیری توان باربری پل را افزایش دهند و احتمال بروز ترکخوردگی و آسیبهای ساختاری را کاهش دهند.
وی همچنین افزود: در این پروژه، ابتدا آسیبها و نقاط ضعف پل شناسایی و سپس اقدامات لازم برای تقویت و مقاومسازی آن انجام میشود. با اجرای این روش، علاوه بر افزایش استحکام سازه، هزینههای نگهداری و تعمیرات آینده نیز کاهش خواهد یافت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک تاکید کرد که این عملیات تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید و پس از آن، پل ۷ تیر به یکی از مقاومترین و ایمنترین پلهای شهری تبریز تبدیل خواهد شد که قادر به تحمل بارهای سنگین و شرایط جوی مختلف است. این پروژه در راستای توجه به ایمنی و رفاه عمومی شهروندان و با هدف بهبود زیرساختهای حمل و نقل شهری در حال انجام است و تاثیر قابل توجهی در کاهش حوادث احتمالی و افزایش کیفیت تردد شهری خواهد داشت.
نظرات