جلسه‌غیرعلنی شورای‌شهر با قالیباف

جلسه‌غیرعلنی شورای‌شهر با قالیباف

http://www.bananews.ir/استخدام‌های جدید در شهرداری محور سوالات چمران گروه مسکن- شهردار تهران برای حضور در شورای‌شهر مطابق روال‌ قبلی‌اش، جلسه غیرعلنی شورا را انتخاب کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدباقر قالیباف دیروز در اتاق مخصوص شورای‌شهر که اعضا به جای نشستن در صندلی‌های صحن، دور یک میز جمع می‌شوند، حاضر شد و به برخی سوالات مهم این نهاد نظارتی پاسخ داد.

رییس شورای‌شهر تهران در این جلسه نسبت به بحث استخدام تعدادی پرسنل در شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: استخدام پرسنل در شهرداری باید مصوبه رسمی شورای شهر تهران را داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری منحل شده و برخی پرسنل آنها بلاتکلیف هستند آیا استخدام نیروی جدید ضروری است؟

برای پاسخ به این پرسش، معاون مالی اداری شهرداری تهران گفت: بحث استخدام مطرح نیست، بلکه بحث تغییر وضعیت افراد از شرکت خدمات اداری شهر به صورت رسمی است که لایحه آن تنظیم و به شورای شهر ارسال خواهد شد.

رییس شورای شهر تهران در ادامه به موضوع ساخت پیاده راه بین میدان امام حسین (ع) و میدان ۱۷ شهریور که اعتراضات شدید مردم را در خصوص ترافیک ناشی از اجرای پروژه در پی داشته است اشاره کرد و گفت: در این موضوع ۲ نکته قابل تامل است اول اینکه چرا بین این دو میدان که تنها طرح ساماندهی آنها مطرح بوده است، پیاده راه ساخته می شود و دیگر اینکه مسائل ترافیکی و مشکلاتی که دراجرای این پروژه به وجود آمده است، چگونه حل خواهد شد.

مهدی چمران در ادامه تاکید کرد: در مورد ساماندهی دو میدان امام حسین (ع) و شهدا ، بحثی وجود ندارد و تازه گله مند از شهرداران قبلی هستیم که چرا برای ساماندهی این میادین کاری نکرده بودند، ولی این دلیل نمی‌شود که بین این میادین، تبدیل به پیاده راه شود چرا که در این مسیر مردم تردد می کردند و این درست نیست که به اجبار مسیر تردد مردم را به جاهایی دیگر منتقل کنیم که این مسیرهای جایگزین بار ترافیکی زیادی داشته اند ، که با این اقدام ترافیک دوچندان شده است.

قالیباف شهردار تهران نیز که درجلسه حضور داشت تاکید کرد: این طرح پشتوانه یک دهه کار مطالعاتی را دارد آنچه در اجرای این طرح اهمیت دارد حل ترافیک موجود است که در صدد رفع آن هستیم، البته بهترین گزینه های ترافیکی در آنجا در حال پیاده شدن است و اگر راه‌حل‌های بهتری وجود داشته باشد از پیشنهاد این راه‌حل‌ها استقبال می‌کنیم.

 

 

 

    نظرات