شمارش معکوس تحول در اتوبان تهران- کرج

شمارش معکوس تحول در اتوبان تهران- کرج

http://www.bananews.ir/مدیریت ساخت و توسعه راه‌های استان البرز اعلام کرد: استان البرز با دارا بودن تنها نیم درصد از راه‌های کشور، ۱۸ درصد از ترافیک کل کشور را به خود اختصاص داده است که این میزان از حجم ترافیک تمامی استان‌های کشور بیشتر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد جمشیدی در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای کاهش بار ترافیک و ایجاد سهولت در تردد خودروها در جاده‌های این استان بیش از ۷۰ طرح بزرگ در دست اجرا است.

وی اتصال بزرگراه همت به کرج و طرح تعریض اتوبان تهران- کرج را از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها دانست و افزود: به طور قطع این محور مواصلاتی با شرایط موجود پاسخگوی شمار زیاد تردد و حجم روزافزون ترافیک نخواهد بود و تعریض و افزایش ظرفیت آن ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.وی خاطرنشان کرد: طرح افزایش ظرفیت آزادراه تهران- کرج که از جمله پروژه‌های مهر ماندگار است در دو قطعه در حال اجرا است که هم اکنون ساخت قطعه شمالی آن بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است که تا یک ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.این مقام مسوول با اشاره به مشکلات موجود در اجرای طرح تعریض قطعه جنوبی آزادراه تهران- کرج افزود: با توجه به وجود معارضین در حواشی این قسمت از آزاد راه، طرح تعریض آن با مشکلات زیادی همراه بوده که در حال حاضر با حمایت مسوولان در حال مرتفع شدن هستند.

تهران-کرج دو طبقه می‌شود

معاون راهسازی استان البرز از طرح طبقاتی کردن آزادراه تهران-کرج به عنوان یکی دیگر از اقدامات اداره راه و شهرسازی استان برای افزایش ظرفیت این محور مواصلاتی یاد کرد و گفت: با توجه به ترافیک موجود در محل اتصال جاده مخصوص کرج و آزادراه تهران-کرج در محل پل کلاک، طرح طبقاتی کردن آزادراه تهران-کرج توسط اداره راه و شهرسازی استان در دست پیگیری است.

افتتاح قطعه اول آزاد راه شهید همت به زودی

جمشیدی با اشاره به پیشرفت قابل توجه قطعه اول طرح اتصال آزادراه شهید همت به کرج گفت: این قسمت از طرح فوق تاکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای قطعه دوم و سوم این طرح با مشکلات زیادی از جمله وجود پادگان مالک اشتر و مدرس و همچنین پارک جهان نما روبه‌رو است و امید است به زودی با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی مجوز ورود و فعالیت در این بخش را اخذ کنیم.

ساخت جاده سبز برای گردشگر

معاون راهسازی استان البرز از ساخت محور طالقان- تنکابن به عنوان یکی از اقدامات مهم این اداره کل به منظور جذب گردشگر یاد کرد و گفت: با بهره‌برداری از این محور مواصلاتی که جاده سبز نام گرفته است، فاصله بین شهرستان طالقان و شهر تنکابن به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود این جاده در صورت بهره‌برداری به یکی از پرترددترین جاده‌های کشور تبدیل شود.

وی در ادامه به طرح افزایش ظرفیت راه اصلی اشتهارد، نظرآباد و نجم‌آباد به عنوان یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام یاد کرد.

وی همچنین از طرح ساخت محور هشتگرد- طالقان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام یاد کرد و گفت: این طرح تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع اعتباری استان، با کمبود منابع مالی مواجه است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت تعریف منابع اعتباری جدید، طرح فوق در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

جمشیدی با اشاره به ساکن بودن بخش قابل‌توجهی از جمعیت استان در روستاها گفت: نظر به اهمیت افزایش ایمنی راه‌های روستایی، اداره راه و شهرسازی استان البرز بیش از ۶۰ پروژه را با این هدف در دست اجرا دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار به زودی از جاده آسفالت بهره‌مند خواهند شد.

کمبود اعتبارات در جاده چالوس

جمشیدی با اشاره به هزینه‌های بالای ایمن‌سازی و رفع نقاط پر حادثه محور کرج-چالوس گفت: محدودیت فضا، محدودیت فصل کاری، مشکلات موجود در دسترسی پیمانکاران به مصالح و نیروی کار و حجم زیاد ترافیک موجود، از جمله عواملی هستند که سبب کندی پیشرفت این طرح شده‌اند.

وی افزود: از آنجا که جاده چالوس یکی از پرترافیک‌ترین جاده‌های کشور بوده و از سوی دیگر از مشخصات هندسی مطلوبی برخوردار نیست، انتظار می‌رود با تامین اعتبار مناسب بتوانیم تمام نقاط پرحادثه این جاده را اصلاح کنیم.این مقام مسوول در ادامه از طرح تعریض پل رودخانه کرج، ساماندهی پل فردیس و پل شهید سلطانی و همچنین ساخت آزادراه در بخش جنوبی شهر کرج به عنوان طرح‌های در دست مطالعه اشاره کرد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بهسازی و آسفالت شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا تیرماه سال آینده این میزان به بیش از ۱۲۰ کیلومتر افزایش یابد.

 

    نظرات