کسب رتبه نخست کشوری تبریز در نوسازی ناوگان تاکسیرانی

کسب رتبه نخست کشوری تبریز در نوسازی ناوگان تاکسیرانی

به گزارش شهریار ، عبدالرحیم قاصدی با بیان اینکه روزانه یک میلیون سفر درون شهری  توسط تعداد ۱۰۶۰۰ دستگاه تاکسی موجود این شهر انجام می شود، گفت: پنجاه درصد این تاکسی ها در ۱۲۲ مسیر با مبدا و مقصد مشخص ساماندهی شده‌اند تا ضمن جلوگیری از تردد غیر ضروری در سطح شهر از افزایش ترافیک و آلودگی هوا کاسته شود.

وی افزود: با مساعدت شهردار و اعضای شورای اسلامی تبریز و به منظور حمایت از مالکین تاکسی های فرسوده در جهت توانمندسازی آنها برای ثبت نام در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی، ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات شهرداری و با بهره چهار درصد و  بازپرداخت پنج ساله به مالکین تاکسی‌های فرسوده اختصاص یافت.

معاون امور پایانه‌های سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز خاطرنشان کرد:  طرح حمایتی شهرداری تبریز منجر به نوسازی ۲ هزار تاکسی فرسوده درون‌شهری در ۲ سال گذشته و کسب رتبه نخست کشوری  در نوسازی ناوگان تاکسیرانی توسط شهرداری تبریز شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز تعداد ۱۹۰ دستگاه تاکسی فرسوده بدون دریافت جایگزین تحویل مراکز اسقاط شده که  به محض شروع طرح توسعه، جایگزین آن تاکسی‌ها نیز ثبت نام خواهد شد.

قاصدی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های حمایتی شهرداری و شورای اسلامی شهر،  طرح معاینه فنی رایگان تاکسی ها نیز تصویب و ابلاغ گردیده که از اوایل بهمن ماه شروع و به مدت شش ماه تداوم خواهد داشت و در این مدت تمامی تاکسی های تبریز هرکدام یک‌بار به صورت رایگان از این طرح بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود درخصوص سرویس مدارس نیز با  بیان اینکه برابر آئین‌نامه جدید حمل و نقل دانش آموزی مصوب هئیت محترم دولت، تا انتهای شهریور ماه سال‌‍جاری بیش از ۲۰ هزار نفر از اولیا دانش آموزان در سامانه سپند درخواست سرویس داده بودند، ادامه داد: تعداد ۳۵ شرکت حمل ونقل درون شهری توسط اداره کل تاکسیرانی برای فعالیت در این حوزه تایید شده‌اند که ۲۲۰۰ دستگاه خودرو از انواع مینی بوس، ون، سواری و تاکسی توسط این شرکت‌ها برای ارائه سرویس دانش آموزی در سامانه سپند ثبت شدند.

قاصدی خاطرنشان کرد: اداره کل تاکسیرانی نیز پس از بررسی صلاحیت های فردی و خودروئی آنها مجوز و برجسب ارائه سرویس برایشان را صادر کرد و کنترل و نظارت دقیقی نیز بر فعالیت سرویس های مدارس صورت می‌گیرد؛همچنین شماره تلفن ۳۴۷۶۰۲۹۲ برای رسیدگی به شکایات  اختصاص یافته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شماره تلفن ۳۴۷۸۵۶۵۶ نیز برای پاسخگویی درخصوص اشیاء و لواز م جامانده در تاکسی ها اختصاص یافته و تاکسی بیسیم ۱۳۳ نیز بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات حمل ونقل درون شهری به شهروندان است، افزود: استفاده از وسایط حمل ونقل عمومی قانونی در سفر های درون شهری (ازجمله تاکسی، اتوبوس و مترو)  باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک و افزایش امنیت شهروندان می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات