بررسی راهکارهای اجرای قانون در کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی

بررسی راهکارهای اجرای قانون در کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی

http://www.bananews.ir/مدیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور اجرای ماده ۱۸ قانون بهبود محیط مستمر کسب و کار را خواستار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا ، ضمن تأکید بر اجرای قانون از آمادگی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در جهت اجرای صحیح این قانون افزود: این انجمن‌ها از زمان تصویب قانون تاکنون مشتاقانه منتظر اجرا و ابلاغ این قانون بوده‌اند.

وی با بیان اینکه با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات موجود در زمینه شاغلان در صنعت ساختمان حل می‌شود، اظهار کرد: در قانون یاد شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است زمینه شکل گیری تشکل‌های صنفی شاغلان در بخش ساختمان را فراهم کنند که این امر به ارتقاء کیفیت خدمات، شفاف سازی و شکل گیری بازار کار در بخش ساختمان و ایجاد سهولت و امنیت متقاضیان نیروی ساختمانی می شود.

مدیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور تصریح کرد: هم اکنون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

یارمحمدی ادامه داد: طبق ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار تشکلات صنفی (انجمن‌های صنفی) مسئولیت تعیین هویت، طبقه‌بندی مهارتی، معرفی کارجویان به کارفرمایان، معرفی کارگران و استادکاران به مراکز فنی و حرفه‌یی و پیگیری امور بیمه درمان و بازنشستگی و امور رفاهی شاغلان در بخش ساختمان را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این ماده قانونی مراجع مرتبط با امورات فوق همکاری لازم و سازنده را با انجمن‌های صنفی برقرار کنند و همچون سابق به بهانه‌تراشی نپردازند.

یارمحمدی از بررسی راهکارهای اجراء قانون در کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خبر داد و بر لزوم تهیه اطلاعات و همکاری انجمن‌های صنفی بخش ساختمان در سراسر کشور تأکید کرد.

 

    نظرات