ساخت‌وساز بانک‌مرکزی در اراضی عباس‌آباد

ساخت‌وساز بانک‌مرکزی در اراضی عباس‌آباد

http://www.bananews.ir/ساخت‌وساز در یکی از اراضی وسیع سبز در تهران بدون دریافت پروانه‌ساختمانی، واکنش رییس نهاد نظارت برعملکرد شهرداری‌ را برانگیخت و در عین حال منجر به پاسخگویی سخنگوی‌ شهرداری در این ارتباط شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دو روز پیش مهدی چمران، رییس شورای‌شهر تهران، به احداث یک برج تجاری-‌اداری ۲۷ طبقه –در حالیکه گفته می‌شود ساخت‌وساز بیش از ۱۲ طبقه در تهران ممنوع است!- در تپه‌های عباس‌آباد (نزدیک محل استقرار ستاد مرکزی وزارت راه‌وشهرسازی) اعتراض کرد و به ایسنا گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، اراضی عباس‌آباد تنها به کاربری فرهنگی و گردشگری اختصاص دارد و به همین خاطر شورای شهر با احداث ساختمان تجاری- اداری ۲۷ طبقه در اراضی عباس‌آباد مخالف است و برای جلوگیری از آن پیگیری لازم را انجام می‌دهد. چمران در عین حال گفته بود: برای احداث این برج، هنوز پروانه ساختمانی صادر نشده است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد در پی اعتراض رییس شورای‌‌شهر تهران به برج‌سازی در تپه‌های عباس‌آباد، روز گذشته سخنگوی شهرداری‌تهران اعلام کرد: اگر شورای عالی شهرسازی در مورد ساخت برج ۲۷ طبقه در عباس‌آباد نظر دیگری داشته باشد،

تبعا با همین رویکرد در قبال این ساخت و ساز اقدامات لازم انجام خواهد شد اما ساخت این برج منطبق با ضوابط طرح جامع این اراضی است. محمدهادی ایازی در عین حال گفت: یکی از ساخت‌وسازهای تجاری -اداری در اراضی عباس‌آباد که اخیرا مجوز آن صادر شده، متعلق به بانک مرکزی است و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را دارد.

 

 

    نظرات