افتتاح آزادراه شهید همت در انتظار حضور وزیر راه

افتتاح آزادراه شهید همت در انتظار حضور وزیر راه

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و ترابری استان تهران اعلام کرد: برای افتتاح آزادراه همت به سمت کرج منتظر حضور وزیر راه و شهرسازی هستیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فریبرز واحدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش از یک هفته است که کار ساخت ۶ کیلومتر از آزادراه شهید همت با عنوان قطعه یک پایان یافته و این قطعه آماده افتتاح است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه مقرر شده است وزیر راه و شهرسازی آزادراه را افتتاح کند، منتظر حضور وی هستیم.

به گفته واحدی با افتتاح لاین شمالی آزاد‌راه شهید همت، تهران به طور مستقیم به میدان امام حسین (ع) کرج وصل می‌شود.

وی با بیان این‌که لاین شمالی آزادر‌اه مسیر رفت است، افزود: ساخت شش کیلومتر از ۱۱ کیلومتر ابتدای آزاد‌راه شهید همت برعهده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و ۵ کیلومتر دیگر را شهرداری تهران ساخته است.

واحدی درباره‌ علت تاخیر در افتتاح این بخش از آزاد‌راه شهید همت یاد‌آور شد: در ابتدا قرار بود ۵٫۵ کیلومتر از طرح توسط شهرداری و ۵٫۵ کیلومتر توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود، اما دو ماه پیش شهرداری اعلام کرد ۵۰۰ متر از قطعه‌ای که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است در انتهای منطقه ۲۲ قرار دارد و از نظر مقررات باید توسط وزارت راه انجام شود.

احداث زیرگذر پادگان شهید محمدی در مسیر آزادراه

وی پیش‌تر خبر از افتتاح این قطعه در هفته اول مهرماه داده بود که به تاخیر افتاد. وی درباره دلیل این تاخیر گفت: دلیل تاخیر احداث زیر گذر پادگان شهید محمدی است.

مدیرکل راه و ترابری استان تهران افزود: پادگان شهید محمدی از ما خواست زیرگذری برای این پادگان در نظر بگیریم و همین امر کار افتتاح این قطعه از آزاد راه شهید همت را با تاخیر مواجه کرد.

مدیرکل راه و ترابری استان تهران با تاکید بر این‌که دهه‌ فجر امسال به‌طور قطع آزاد‌راه شهید همت در بخش ابتدایی به صورت رفت زیر بار ترافیکی می‌رود، گفت: این ۱۱ کیلومتر ابتدای شهید همت را به شهید خرازی متصل می‌کند.

**۸٫۵ کیلومتر دیگر تا کرج باقی می ماند

وی در پاسخ به این پرسش که آزاد‌راه شهید همت چند کیلومتر دیگر تا کرج نیاز به ساخت دارد، گفت: بخش خصوصی ساخت ۸٫۵ کیلومتر از این آزاد‌راه را به صورت شراکت ۵۰ درصدی با وزارت راه برعهده گرفته است که طبق قرار‌داد باید تا پایان دولت دهم آن را باید تحویل دهد.

واحدی خاطر نشان کرد: با زیر بار رفتن آزاد‌راه شهید همت مسافران تهران به کرج دیگر نیازی به استفاده از اتوبان کرج و جاده مخصوص نخواهند داشت و از شهر به طور مستقیم به کرج خواهند رفت که بار ترافیکی را کم می‌کند.

وی در مورد هزینه‌ انجام‌شده برای ساخت شش کیلومتر از آزاد‌راه شهید همت اظهار کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای این منظور هزینه شده است و تا پایان

پروژه نیز پنج میلیارد تومان دیگر به منظور ایمن‌سازی قطعه باید هزینه شود.

    نظرات