حکایت واژه‌هایی همچون «زیر قیمت» در بازار مسکن

حکایت واژه‌هایی همچون «زیر قیمت» در بازار مسکن

www.bananews.irدر حال حاضر بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی متراژ بزرگ براساس بازار گرمی مشاوران املاک کاملا مشخص است که با رکود دسته و پنجه نرم می‌کند؛ چراکه این روزها بسیاری از بنگاهداران سعی دارند تحت هر شرایطی خریدار جذب کنند.

شواهد در بازار عرضه واحدهای مسکونی لوکس و حتی سوپرلوکس نشان می‌دهد که دلالان با عناوین مختلف از جمله استفاده از واژه «زیر قیمت» در تلاش هستند در بازار تقاضا، بین همکاران شان رقابت ایجاد کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با توجه به رفتار این دسته از مشاوران املاک که تعدادشان کم هم نیست عده دیگری از بنگاهداران در پاسخ به رفتار آنها، اظهار می‌کنند: هیچ ارزانی بی حکمت نیست، برخی از قیمت‌های پیشنهادی فروش که از نظر متقاضیان عجیب و غیرممکن به نظر می‌رسد بی‌دلیل نیست و ۱۰۰ درصد این واحد مذکور از ایراد برخوردار است.

از طرف دیگر گاهی بنگاهداران شرایطی همچون تخفیف‌های چند درصدی یا شرایط پرداخت ویژه را برای واحد فایل شده‌شان اعلام می‌کنند اما در طی تماس تلفنی متقاضی ممکن است با این پاسخ که واحد آگهی شده به خریدار دیگری واگذار شد و واحدهای مشابه آن باقی مانده است، مواجه شوند.

یا اینکه همان واحد آگهی شده با توضیحاتی که بیشتر جنبه توجیه دارند مشخص می‌شود زیر قیمت منطقه نیست، بلکه ممکن است مشابه قیمت بسیاری از واحدهای همجوار باشد و مشاور املاکی که مسوولیت مشتری یابی آن فایل را بر عهده دارد، سعی دارد با مثال زدن آن واحد را با واحدهای دیگر با قیمت‌های آنچنانی مورد مقایسه قرار دهد و مساله را طوری جلوه دهد که قیمت پیشنهادی برای این فایل ارزنده است.

در ستون امروز نبض بازار تعدادی از فایل‌های واحدهای مسکونی فروشی که از سوی دلالان در بازار عرضه، آگهی شده است روبه رو خواهید شد.

۳۰ درصد زیر قیمت منطقه

یک واحد مسکونی سوپرلوکس ۱۹۲ متری نوساز به همراه ۲ پارکینگ در منطقه کامرانیه برای فروش آگهی شده است. در این آگهی ذکر شده است که واحد مذکور ۳۰ درصد زیر قیمت است.

تنها مورد استثنایی موجود

در خیابان گل سنگ واقع در نیاوران بنگاهداری اظهار کرده است: واحدی به متراژ ۲۰۵ متر مربع، ۳ خوابه در طبقات بالا با منظره ابدی و مشاعات مجلل با قیمت بسیار مناسب به خریدار عرضه می‌شود.

وی تاکید کرده است: این فایل تنها مورد استثنایی موجود در بنگاه است.

مناسب مصرف کننده، واقعا فروشنده

همچنین در منطقه الهیه واحدی ۲۱۴ متری با تراس، سالن و نشیمن وسیع برای واگذاری به متقاضی آماده است.

مسوول این آگهی عنوان کرده است: فایل مذکور مناسب مصرف کننده است و مالک فعلی واقعا فروشنده است.

اقساط استثنایی و بدون بهره

مسوول فروش واحدهای یکی از برج‌های مسکونی در تهران به خریداران اعلام کرده است: واحدی به متراژ ۲۵۰ متر مربع، ۳ خوابه با دید شرق و شمال همراه با لوازم منزل با اقساط استثنایی و همچنین بدون بهره به بازار فروش معرفی شده است.

مناسب سرمایه‌گذاری

از سوی دیگر عده‌ای از دلالان بازار مسکن در نظر دارند با وسوسه کردن متقاضیان به هدف خود برسند.

برای مثال یک واحد مسکونی به متراژ ۲۴۰ متر مربع، ۳ خوابه و ۶ سال ساخت با نور و نقشه بی‌نظیر و مشرف به ۵۰۰۰ متر مربع باغ برای خریدار در نظر گرفته شده است و بنگاهدار خاطرنشان کرده است که خرید این واحد مسکونی یک سرمایه‌گذاری مناسب است.

شرایط پرداخت عالی

علاوه براین یک واحد مسکونی با چنین مشخصاتی:

۲۳۰ متر مربع، ۳ خوابه، تکواحدی، ۲ پارکینگ به همراه مدرن ترین تجهیزات با شرایط پرداخت عالی به بازار فروش در منطقه فرمانیه آگهی شده است.

۵/ ۱ میلیون تومان زیر قیمت

همچنین واحدی مسکونی در یکی از فرعی‌های کامرانیه با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زیر قیمت به خریدار تحویل داده می‌شود.

به نقل از مشاور املاکی، این واحد ۲۹۰ متر مربع، سوپرلوکس با مصالح اروپایی با کلیه امکانات و ۳ پارکینگ سندی زیر قیمت و فوری به متقاضی تحویل داده می‌شود.

به قیمت سال ۹۰، اکازیون پاییز

از طرف دیگر یکی از دلالان بازار مسکن در خیابان فرشته، یک واحد مسکونی ۳۰۰ متری، ۲ خوابه را به قیمت سال گذشته به عنوان اکازیون پاییز معرفی کرده است.

۲۰ درصد زیر قیمت منطقه

در منطقه دروس هم یک فایل فروشی به گفته مسوول فروش آن، ۲۰ درصد زیر قیمت منطقه ارزش‌گذاری شده است.

متراژ این واحد ۳۱۰ متر مربع، لوکس با ۳ پارکینگ سندی است.

شرایط پرداخت یک و ۲ ساله

خریدار یک واحد مسکونی در منطقه فرمانیه می‌تواند قیمت فروش را طی یک یا ۲ سال پرداخت کند.

این واحد ۲۷۰ متر مربع با نشیمن مجزا و سوپرلوکس توصیف شده است.

 

    نظرات