بهسازی آسفالت ۹۰ کیلومتر از آزادراه زنجان- قزوین

بهسازی آسفالت ۹۰ کیلومتر از آزادراه زنجان- قزوین

۹۰www.BanaNews.ir کیلومتر از آزاد راه زنجان- قزوین بهسازی و روکش آسفالت شد.

در مراسم افتتاح از طرح بهسازی و روکش آزاد راه زنجان- قزوین، مهندس علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه اکنون کشور به کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده است، گفت: با تلاش‌های فعالان این حوزه اکنون بیش از ۱۱۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، بزرگراه، راه فرعی و آزاد راه و نیز ۱۰۰ هزار کیلومتر در کشور در دست بهره‌برداری داریم و امیدواریم ۷۵ هزار کیلومتر راه روستایی و بیش از ۲۹ هزار کیلومتر راه آهن نیز ساخته شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وی با اعلام اینکه یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسیدن ساخت تمامی راه‌های مواصلاتی روستایی بالای ۵۰ خانوار است، درباره نقش راه‌ها در رشد و توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: ما دست سرمایه‌گذاران حوزه راه را به دیده منت می‌گیریم که امید داریم سرمایه‌گذاران از محل اخذ عوارض، ۱۵ درصد را به منظور حفظ و نگه‌داری راه‌ها هزینه کنند. به گفته وزیر راه و شهرسازی، حفظ و نگهداری از راه‌ها در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تاثیر دارد که باید سرمایه‌گذاران این مورد را نیز برای هزینه کردن از یاد نبرند. استاندار زنجان نیز در این مراسم با اعلام اینکه امروز شاهد پانزدهمین سفر کاربردی و راهگشای وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان هستیم، گفت: در پی این سفرها اقدامات مطلوبی در بخش راه و شهرسازی استان صورت گرفته است، به طوری که زنجان جزو اولین استان‌ها در ساخت مسکن مهر و راه بوده است.

محمد رئوفی‌نژاد افزود: اکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان در حال انجام است که با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته تا قبل از پایان دولت دهم تعهدات مسکن مهر در استان به طور کامل اجرا می‌شود.

به گفته وی، استان زنجان در بخش راه‌ها نیز یکی از استان‌های پیشتاز است و تمامی طرح‌های راه استان در حال انجام است.

استاندار زنجان ۲ بانده کردن راه ارتباطی سلطانیه به کبودرآهنگ با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان را یکی از طرح‌های مهم مهر ماندگار در استان اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح ۱۰ روز دیگر کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز با پرداختن به آمار و ارقام میزان راه‌های ارتباطی استان اظهار کرد: ارزش راه‌های ارتباطی استان رقمی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است که برای نگه داشتن آن سالانه باید ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شود. این در حالی است که اعتبارات امسال و سال قبل این اداره کل ۳۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی معادل ۱۶ درصد اعتباراتی است که برای نگهداری باید هزینه شود. همچنین در این سفر راهدارخانه‌های آفتاب و قلی کندی و نیز فاز اول مجتمع خدمات رفاهی شهر آفتاب و باند دوم جاده قدیم زنجان– سلطانیه به طول ۵ کیلومتر به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از روشنایی بین دو عوارضی زنجان – تبریز و زنجان – قزوین و پل عابر پیاده عوارضی آزاد راه زنجان قزوین از دیگر طرح‌هایی بود که توسط وزیر راه و شهرسازی در زنجان افتتاح شد.

افتتاح فاز اول مرکز مدیریت راه‌های استان و نیز بازدید از طرح‌های ۲۲۴۴ واحدی رضوان و ۱۱۷۰ واحدی و ۷۸۴ واحدی مسکن مهر پونک از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان بود.

 

    نظرات