بهره‌برداری از اسکله‌های جدید جزیره هرمز

بهره‌برداری از اسکله‌های جدید جزیره هرمز

http://www.bananews.ir/دو پست اسکله و همچنین برج کنترل در اسکله جزیره هرمز نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا پوررجبی - معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان - در این باره گفت: بندر هرمز در گذشته با یک اسکله صیادی و حوضچه در اختیار شیلات بود.

وی با بیان اینکه با توسعه گردشگری و افتتاح واحدهای دانشگاهی و همچنین افزایش قابل‌ توجه سفرهای دریایی، ایجاد زیرساختهای جدید بندری و کنترل و نظارت بیشتر دریایی ضروری بود افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری بندرگاه هرمز به اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان واگذار شد و این اداره کل در مرحله اول با احداث برج کنترل، ایجاد ایستگاه رادیویی و تامین اپراتور ابتدا ارتباط رادیویی با شناورهای مسافری و صیادی را برقرار کرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه داد: پس از آن نیز در حالی که اعتبارات سال ۹۱ بسته شده بود، با هزینه ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات سازمانی و در یک عملیات سخت و نفسگیر اقدام به شمع‌کوبی در بندر هرمز شد.

پوررجبی اضافه کرد: همزمان نیز مراحل ساخت و طراحی اسکله نیز در بندرعباس آغاز و در شهریورماه با اتمام کامل٬ انتقال آن به جزیره هرمز اولین اسکله هرمز نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شمع‌کوبی و نصب اسکله دوم نیز در مهرماه سال جاری به انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اسکله صیادی قدیم نیز با شمع‌کوبی مجدد مرمت و به صورت دو پست اسکله مورد استفاده قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: این در حالی است که ساختمان ترمینال مسافربری نیز تعمیر و آماده بهره‌برداری ش و٬ بطور کلی در مدت کمتر از شش ماه دو پست اسکله در بندر هرمز ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این اسکله‌های فلزی سازگار با آب دریا٬ به شکلی طراحی شده که همزمان با جزر و مد دریا از طریق هولدر بالا و پایین می‌شوند افزود: اسکله‌های فلزی شناور ۲۲ مترطول و پنج متر عرض دارند و همچنین ارتفاع آزاد آنها ۱۲۰سانتیمتر و دارای آبخور حدود نیم متر است.

    نظرات