جلوگیری از رانت میلیاردی برای بسازوبفروش‌ها

جلوگیری از رانت میلیاردی برای بسازوبفروش‌ها

http://www.bananews.ir/کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران دیروز با تصویب طرح تقسیط بلند مدت بدهی بدهکاران شهرداری از ۳۶ ماه به ۷۲ ماه مخالفت کرد و آن را برخلاف مقررات دانست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران به عنوان یکی از منتقدان این طرح اظهار کرد: چنین طرحی به خاطر بار مالی که به وجود می‌آورد بر بودجه شهرداری تهران اثر مستقیم می‌گذارد طوری که در جلسات کمیسیون نیز نمایندگان شهرداری به نوعی با این طرح موافق نبودند.

دانشجو ادامه داد: در صورت تایید این طرح، این ترس وجود دارد که عوارض میلیاردی تقسیط شود و بدهکاران بزرگ این‌گونه عوارض بتوانند از سود بانکی ناشی از سپرده‌گذاری بدهی، هزینه‌های تقسیط را بپردازند و این عمل نوعی ناز شست نشان دادن به بدهکاران بانکی است.

اگر این طرح به تصویب برسد دیگر تضمینی برای پرداخت نقدی بدهکاران میلیاردی وجود ندارد، چون منطق اقتصادی نیز در این زمینه وجود ندارد. علیرضا دبیر عضو هیات رییسه شورا نیز با طرح این پرسش که چه ضمانتی وجود دارد که این طرح به نفع بساز و بفروش‌های شمال شهر تمام نشود، گفت: باید مشخص شود این طرح با قانون ۵ ساله شهرداری تطبیق دارد یا خیر. بنابراین بهتر است نحوه اختصاص تقسیط‌های بلندمدت قاعده مند شود تا افراد صاحب نفوذ از آن استفاده نکنند.

اما در مقابل پروین احمدی‌نژاد به عنوان یکی از موافقان طرحی که در شورا تنظیم شده، با این توجیه که ۱۰۰ درصد درآمدهای شهرداری محقق شده است، گفت: بنابراین این طرح مشکلی درخصوص درآمدها ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این تمامی بدهی‌ها جدول بندی شده و بدهکاران کلان باید پیش‌پرداخت‌های بالاتری بپردازند.

احمدی نژاد دلیل ارائه این طرح را بی‌توجهی مدیریت شهری به ارائه این لایحه پس از گذشت ۸ ماه عنوان کرد و افزود: وقتی شهرداری چنین لایحه‌ای را ارائه نمی‌کند ما باید پیش‌قدم شویم.

در ادامه جلسه تقوی نماینده شهرداری در شورا نیز خواستار بررسی این طرح در شهرداری تهران شد و افزود: این تقسیط‌های بلندمدت تاثیر مستقیمی بر درآمدهای شهرداری دارد که پیشنهاد می‌کنم شهرداری خود براساس نیازهای روز آن را به شورا ارائه کند.

 

 

 

    نظرات