توضیح سایت مسکن مهر برای برطرف کردن نگرانی متقاضیان

توضیح سایت مسکن مهر برای برطرف کردن نگرانی متقاضیان

http://www.bananews.ir/اضافه شدن اطلاعیه‌ای در سایت مسکن مهر که نشان می‌دهد قیمت تمام شده خانه‌های تکمیل شده بیش از میزانی است که متقاضیان ثبت نام کرده‌اند باعث نگرانی‌هایی در بین ثبت‌نام کنندگان شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) برخی از متقاضان که روز سه‌شنبه با این اطلاعیه روبه‌رو شده بودند در تماس‌هایی با خبرگزاری عنوان کردند که در صورت صحیح بودن اطلاعیه باید تا قبل از تحویل‌گرفتن واحد خود چند میلیون تومان اضافه‌تر نسبت به آنچه اعلام شده و پول آن را پرداخت کرده‌اند به حساب مسکن مهر واریز کنند.

این متقاضیان طی قرار‌دادی با پیمانکاران طرح موظف شده‌اند هزینه‌ای مشخص را با استفاده از وام‌های دولتی و نیز هزینه‌هایی را به صورت اقساط پرداخت کنند، که این هزینه‌ها در قرار‌داد‌ها کاملا مشخص است اما اطلاعیه جدید نشان می‌دهد که آنها باید حدود ۱۴ میلیون تومان دیگر پرداخت کنند.

این شبهه از آنجا شکل گرفت که وقتی متقاضیان مذکور پس از ورود به سایت مسکن مهر و وارد‌کردن کد ملی، شماره شناسنامه و شماره پرونده وارد پرونده شخصی خود شدند، در جدول اقساط و قیمت تمام‌شده رقمی حدود ۱۴ میلیون تومان بیشتر از آنچه در قرار‌داد آنها ذکر شده است را مشاهده کردند.

در حالی این اتفاق افتاد که ایرج رهبر رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با ایسنا از تشکیل کارگروه ویژه‌ای به دستور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی برای بررسی افزایش قیمت ساخت مسکن مهر خبر داده بود.

 

رهبر با تاکید بر این‌که با هزینه‌هایی که سه سال پیش مشخص شده است نمی‌توان ساخت واحد‌های مسکن مهر را پیش برد، افزوده بود: به‌طور قطع باید قیمت ساخت مسکن مهر برای واحد‌هایی که هم‌چون در دست ساخت است افزایش یابد در غیر این صورت نمی‌توان به پایان کار این واحد‌ها امیدوار بود.

اما در پیگیری‌های خبرنگار مسکن ایسنا، مشخص شد آنچه در سایت مسکن مهر به متقاضیان و صاحبان واحد‌ها اعلام شده، قطعی نیست و تخمینی است که در کل کشور براساس متراژ درخواستی محاسبه شده است.

در حال حاضر زمانی که متقاضیان مسکن مهر وارد صفحه شخصی خود می‌شوند با اطلاعیه‌ای کوتاه مواجه می‌شوند که در آن آمده است: «توجه فرمایید که هیچ کدام از خانه‌های مسکن مهر اخیرا افزایش قیمت نداشته و در صورتی که جدول اقساط در سیستم نمایش داده می‌شود فقط یک قیمت حدودی و تخمین است که در کل کشور است و براساس متراژ درخواستی محاسبه می‌شود.»

این اطلاعیه که ساعتی پیش روی صفحه‌های متقاضیان مسکن مهر قرار‌ گرفته است، به تازگی اضافه شده که همین امر باعث شبهه مبنی بر افزایش قیمت مسکن مهر شده بود.

اما آنچه محتمل‌ است این است که به دلیل درخواست‌های انبوه‌سازان مبنی بر افزایش قیمت ساخت مسکن مهر احتمالا این بخش افزایش قیمت را شاهد خواهد بود.

به گفته‌ برخی از مسئولان در شهرهای جدید در حال ساخت، ممکن است در صورت افزایش قیمت مسکن مهر وام‌های دولتی به صاحبان این واحد‌ها تعلق گیرد تا آنها بتوانند از عهده پرداخت آن برآیند.

صاحبان واحد‌های مسکن مهر که با ایسنا تماس گرفته بودند با گلایه می‌گویند هنوز اقساط پیشین اعلام شده توسط وزارت مسکن برای صاحبخانه‌دار شدن در مسکن مهر را پرداخت نکرده‌اند و نمی‌توانند اقساط وامی دیگر را تحمل کنند.

    نظرات