۱۵ درصد طرح‌تفصیلی تهران تغییر می‌کند

۱۵ درصد طرح‌تفصیلی تهران تغییر می‌کند

http://www.bananews.ir/مدیرکل دفتر شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری‌تهران از بازنگری طرح‌تفصیلی جدید در اواخر امسال خبر داد و اعلام کرد: تا پایان امسال نسخه تغییریافته طرح‌تفصیلی برای تصویب به کمیسیون ماده۵ شهر تهران تحویل داده می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اجرای طرح تفصیلی تهران اردیبهشت سال آینده یکساله می‌شود و همان‌طور که شهرداری‌تهران در مراسم رونمایی از این طرح در اردیبهشت امسال اعلام کرده بود، اولین بازنگری در متن طرح یکسال پس از اجرا قرار است انجام شود.

بنابر خبری که مجید پاکساز مدیرکل شهرسازی شهرداری اعلام کرده، در اولین بازنگری طرح‌تفصیلی قرار است ۱۵ درصد طرح تغییر کند که علت این تغییر، ناهماهنگی بخش‌هایی از طرح با واقعیت فعلی شهر تهران است؛ به این معنی که چون بین زمان اجرای طرح و زمان مطالعات اولیه طرح‌تفصیلی فاصله زیادی افتاده بود، بخش‌هایی از طرح جنبه اجرایی ندارد و باید تغییر کند.

پاکساز در این باره به خبرگزاری‌مهر گفت: موارد اصلاح شده حداکثر ۱۵ درصد طرح است که به صورت شکلی است نه محتوایی.

پاکساز با اشاره به برخی مواردی که نیازمند اصلاح است گفت: بیشتر اصلاحات در شبکه‌بندی‌ها است به طور مثال، ما بر اساس اصول هندسی و چارچوب‌های طراحی شبکه در یک زاویه یک شبکه از شهر را اصلاح کردیم و مشکلی برای گذر دیگری ایجاد شده است یا پلاکی بوده است که دسترسی برایش پیش‌بینی نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که تغییرات تنها در پلاک‌ها و شبکه‌ها است یا برخی پهنه‌بندی‌ها هم مورد بازنگری قرار می‌گیرند، گفت: در پهنه‌بندی‌ها هم تغییراتی وجود داشته به طور مثال در انتهای یک گذر ۶ متری پهنه کار و فعالیت تعریف شده است که امکان‌پذیر نبوده و جزو موارد اصلاحی است.

این مقام مسوول در شهرداری در خصوص اینکه چرا با وجود کار میدانی در طرح تفصیلی یک گذر ۶ متری در پهنه کار و فعالیت قرارگرفته است، گفت: به دلیل زمان بر بودن پروسه بررسی، تصویب و ابلاغ که تنها یک سال تصویب آن در کمیسیون ماده ۵ به طول انجامید،

یک‌سری تغییرات در شهر ایجاد شده بود که مطابق با مطالعات قبلی ما نبود.

    نظرات