مسکن ویژه تهران طرحی در سکوت

مسکن ویژه تهران طرحی در سکوت

http://www.bananews.ir/مسکن ویژه تهران طرحی است که مسوولان به عنوان کاتالیزور از آن نام بردند و گفتند قرار است بخشی از نیازهای مسکن تهران که مسکن مهر جوابگو نیست را پاسخ دهد، اما این روزها به نظر می‌رسد که در بین سکوت مسوولان درباره اجرای این طرح، گم شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) زمان بسیاری طول کشید تا پس از چندین وعده از سوی وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسوولان سرانجام ۲۵ شهریور به عنوان زمان آغاز افتتاح حساب ۲۰ میلیون تومانی معرفی شود. هرچند اقساط ۲۰ میلیون تومانی در ۴ مرحله به مذاق بسیاری که مدتها منتظر اعلام شرایط مسکن ویژه بودند خوش نیامد.

بنا به اعلام مهرآبادی، معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا، مقرر شد از اول مهرماه نیز متقاضیان مسکن ویژه تهران که در یکی از شعب بانک مسکن حساب باز کرده‌اند در سامانه maskanmehr.tehran.net ثبت نام کنند. البته آدرس سامانه در روز ابتدایی طرح به maskanmehr-tehran.net تغییر کرد.

اما در طول زمان افتتاح حساب که به منظور همکاری با کسانی که فرصت جمع آوری مبلغ اولیه را نداشتند تمدید شد، طبق آمار متفاوت اعلام شده کمتر از ۳۰۰۰ هزار نفر برای طرح مسکن ویژه ۴۴۰۰ واحدی تهرانسر حساب باز کردند.

البته وزیر راه و شهر سازی این ارقام را قبول ندارد. علی نیکزاد به جمع خبرنگاران که به او می گفتند از طرح مسکن ویژه استقبال نشده است گفت: آماری که به شما مبنی بر ثبت نام داده‌اند اشتباه است.در حالیکه این آمار توسط مسوولان وزارت راه و نیز بانک مسکن اعلام شده است.

مسکن ویژه در تهران که از سوی مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران به عنوان مکمل طرح مسکن مهر و نیز از سوی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به نیاز تهرانی‌هایی که نمی‌خواهند از شهر خارج شوند، کلید خورد، در ۴۴۰۰ واحد و به صورت بلوک بندی در بلوار یاس تهرانسر ساخته خواهد شد. این اعلام قبلی مسوولان است و حالا هیچ کس به پرسش‌ها پاسخگو نیست. اینکه این طرح در کدام مرحله اجرایی است؟ چه تعداد ثبت نام کرده و چه تعداد از طرح اصراف داده اند؟

همچنین قرار بود بعد از منطقه تهرانسر این طرح در تمامی مناطق تهران اجرا شود؛ با توجه به استقبال کم و پر نشدن ظرفیت مسکن ویژه تهرانسر، آیا این طرح ادامه می‌یابد؟

    نظرات