تحولی بزرگ در آموزش کارکنان شهرداری تبریز با برگزاری ۳۰۱ دوره آموزشی در سال ۱۴۰۳

تحولی بزرگ در آموزش کارکنان شهرداری تبریز با برگزاری ۳۰۱ دوره آموزشی در سال ۱۴۰۳

به گزارش شهریار ، رضا خلیلی مدیرکل نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز در این خصوص می گوید: ارتقای کیفیت خدمات رسانی به شهروندان محترم یکی از اهداف اساسی این اداره کل است که برای تحقق آن، برگزاری دوره های مختلف آموزشی در موضوعات عمومی و تخصصی در دستورکار قرار گرفته است. به گونه ای که طی سال گذشته ۳۰۱ دوره آموزشی ضمن خدمت با هدف ارتقای سطح دانش، مهارت و توانمندی‌های کارکنان برگزار شده و نقش مهمی در بهبود عملکرد شهرداری و کیفیت خدمات شهری ایفا کرده است.

‎وی اضافه می کند: برای دستیابی به این اهداف،  برنامه‌ریزی گسترده و نیازسنجی دقیق آموزشی توسط مرکز آموزش شهرداری تبریز انجام گرفت که با برگزاری این دوره‌ها، نیازهای متنوع آموزشی کارکنان را پوشش داده می شود. این دوره‌ها نه‌تنها باعث افزایش تخصص و مهارت‌های شغلی می شوند، بلکه در بهبود توانمندی‌های مدیریتی و مهارتی کارکنان نیز تاثیر بسزایی دارند. همچنین، با در نظر گرفتن روش‌های آموزشی متنوع به شکل حضوری و غیرحضوری، دسترسی آسان‌تر و یادگیری موثرتر برای تمامی کارکنان فراهم می شود.

‎ترکیب آموزش حضوری و غیرحضوری برای افزایش بهره‌وری

‎بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۱ دوره برگزارشده ۲۷۶ دوره به‌صورت حضوری بوده که بیانگر تاکید شهرداری بر تعامل مستقیم و یادگیری عملی است. همچنین ۲۵ دوره به‌صورت غیرحضوری برگزار شده که فرصتی مناسب برای کارکنان جهت دسترسی به آموزش‌های لازم بدون محدودیت‌های مکانی و زمانی فراهم کرده است.

دسته‌بندی دوره‌های آموزشی برگزارشده:

‎ • ۴۳ دوره عمومی با هدف ارتقای آگاهی کارکنان در حوزه‌هایی همچون حقوق و قوانین عمومی، مهارت‌های ارتباطی و اخلاق حرفه‌ای

‎ • ۱۴ دوره تخصصی مشترک برای افزایش توانمندی‌های عمومی بین‌بخشی و شناخت بهتر حوزه‌های مختلف شهری

‎ • ۲۱۲ دوره تخصصی شغلی که بیشترین سهم از دوره‌ها را شامل شده و بر مهارت‌های فنی و تخصصی کارکنان شهرداری متمرکز بوده است

‎ • ۱۴ دوره مهارتی با تاکید بر آموزش‌های عملی و کاربردی

‎ • ۱۸ دوره مدیریتی ویژه مدیران و سرپرستان شهرداری برای تقویت مهارت‌های مدیریتی و رهبری

رتبه برتر شهرداری تبریز در میان کلان‌شهرهای کشور از نظر عملکرد آموزشی

‎مشاور شهردار تبریز در ادامه توضیحات خود به جایگاه برتر شهرداری تبریز در بین کلان‌شهرهای ایران از نظر عملکرد آموزشی اشاره و خاطرنشان می کند: برنامه‌ریزی آموزشی دقیق و متناسب با نیازهای واقعی کارکنان، نقش کلیدی در بهبود عملکرد شهرداری و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان دارد. دوره‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی از پرسنل، مدیران و واحدهای آموزشی معاونت‌ها، ادارات کل، مناطق و سازمان‌های تابعه طراحی و اجرا شده‌اند. همچنین، بهره‌گیری از اساتید متخصص و مجرب، کیفیت این آموزش‌ها را تضمین کرده است.

چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ ؛ گامی بلندتر در مسیر آموزش و توانمندسازی

وی در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های شهردار کلان‌شهر تبریز و همراهی معاونین شهردار و مدیران ارشد و مسئولین آموزشی واحدهای مختلف شهرداری، ابراز امیدواری می کند که با برنامه‌ریزی هدفمند و بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی و فناوری‌های روز، عملکرد آموزشی سال ۱۴۰۴ پربارتر از سال‌های گذشته باشد و زمینه‌ساز تحول اساسی در توسعه منابع انسانی و بهبود خدمات شهری گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات