محدودیت استفاده از کامپوزیت/ اجرای سیستهای تشویقی برای استفاده ازآجر

محدودیت استفاده از کامپوزیت/ اجرای سیستهای تشویقی برای استفاده ازآجر

http://www.bananews.ir/رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه محدودیتهای برای استفاده از کامپوزیت در نماهای ساختمان‌های مسکونی ایجاد می شود گفت: همچنین سیاست‌های تشویقی برای استفاده از مصالح ایرانی همچون آجر پیش‌بینی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی طرح الزام شهرداری به رعایت اصول معماری ایرانی اسلامی و منظر ساختمانهای شهری در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این طرح به چند نکته تاکید شده از جمله مصالحی که در ساختمانهای شهری بکار می روند. متاسفانه شاهد بکارگیری بی رویه مصالحی همچون کامپوزیت در خانه های مسکونی هستیم. کامپوزیت های آلومینیومی در ساختمانهای اداری - تجاری و کارخانه ها کاربرد دارند اما کارایی برای منازل مسکونی ندارند و با نظام هندسی معماری و هویتی معماری ما در تضادند. بنابراین نباید در واحدهای مسکونی بزرگ و یا کوچک بکار گرفته شوند. همچنین برای کمتر استفاده شدن این مصالح در ساختمانهای دیگر نیز عوارضی برای آن تعریف شده است.

سیستهای تشویقی برای استفاده ازآجر

وی ادامه داد: برای کاربرد بیشتر مصالحی که با معماری خود ما همخوانی داشته باشد مانند آجر تخفیفی در عوارض پیش بینی شده و یا سیاست های تشویقی تعریف می شود. مردم نیز از این مصالح استقبال می کنند زیرا برخلاف کامپوزیت هایی که لبه هایشان کچ و ماوج می شود و مشکلات زیادی را به همراه دارد و نمای نامناسبی برای فضای شهری ایجاد کرده شکل زیباتری به شهر می دهد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بخش های دیگر این طرح گفت: در حال حاضر بعد از نهایی شدن ساخت و سازها بر روی نماهای ساختمانها هر کاری انجام می شود، از نصب کولر گازی و آبی گرفته تا کانال های عجیب و غریب که تاثیرات بدی در فضای شهری می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع پیش از این نیز طی بخشنامه هایی ممنوع شده بود، افزود: در طرح معماری ایرانی- اسلامی بر موضوع نظارت بر ساختمان ها پس از صدور پروانه کار تاکید شده است.

    نظرات