بهره‌برداری از ۴ طرح بزرگ ملی در هرمزگان

بهره‌برداری از ۴ طرح بزرگ ملی در هرمزگان

http://www.bananews.ir/سفر دو روزه رییس جمهوری به استان هرمزگان دستاوردهای مهمی را در توسعه زیرساخت‌های استان به همراه داشت و چهار طرح بزرگ ملی در این سفر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح این چهار طرح روند توسعه در استان هرمزگان به ارزش ۱۵۰هزار میلیارد ریال را دارای چشم‌انداز روشن توصیف کرد و گفت: شاید برای برخی تصور اینکه روزگاری استان هرمزگان از بهترین زیرساخت‌های حمل و نقل در دوبخش ریل و جاده و همچنین طرح‌های بزرگ صنعتی از جمله کارخانه فولاد بهره‌مند باشد، سخت و ناممکن بود.

وی که در جمع مدیران استان در سالن برق منطقه‌ای هرمزگان سخن می‌گفت، افزود: بحمدالله امروز شاهد آن هستیم که در سایه اتکا به توان و خودباوری متخصصان ایرانی و عزم بلند دولت مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانجات با طراحی و دانش و مهندسی ایرانی ساخته می‌شود و این به این معنی است که ناممکن‌ها در جای جای کشور از جمله هرمزگان ممکن شده است.

رییس‌جمهور گفت: استان هرمزگان به سرعت در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور است و امیدوارم پالایشگاه خلیج فارس نیز با تلاش مسوولان در این دولت کلید زده شود و در خدمت توسعه کشورباشد.

رییس‌جمهور یادآورشد: قطعا با چنین طرح‌های کلانی سیمای استان هرمزگان که امروزه از چشم‌انداز بسیار روشنی برخوردار است در مسیر توسعه کلان متحول خواهد شد.

طرح۳ ۱۰ هزار و ۳۰۳ واحدی مسکن مهر

بر اساس این گزارش، رییس جمهور در اولین برنامه افتتاح طرح‌های عمرانی با حضور در یکی از مجتمع‌های مسکن مهر شهرک پیامبر اعظم بندرعباس، بهره‌برداری از ۱۰ هزار و ۳۰۳ واحد مسکونی مهر در سطح استان هرمزگان را آغاز کرد.

در این مراسم قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: از ۱۰ هزار و ۳۰۳ واحد مسکن مهر، چهار هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت افتتاح ‌شد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز ۳ هزار و ۵۰۳ واحد مسکونی مهر به بهره‌برداری رسید.

مهندس مهدی زندیه وکیلی افزود:از این تعداد دوهزار واحد مسکونی نیز در بافت‌های فرسوده نوسازی شده‌اند.

بزرگراه بندر عباس - باغات

رییس‌جمهور در ادامه طرح ۲۴۲ کیلومتری بزرگراه بندرعباس - باغات را که بخش اعظم طرح بزرگراه بندرعباس- سیرجان است افتتاح کرد که با این طرح پرونده باند دوم این بزرگراه در حوزه هرمزگان بسته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم گفت: اجرای طرح بندرعباس – سیرجان به طول کلی ۳۲۴ کیلومتر در قالب ۱۳ قطعه در سال ۱۳۸۷ آغاز شد و قطعات آن به طور تدریجی بهره‌برداری شده است.

مهندس زندیه وکیلی افزود: ۲۴۲ کیلومتر از طول کل طرح بزرگراه سیرجان – بندرعباس در قالب ۱۰ قطعه در حوزه استحفاظی استان هرمزگان واقع شده که با افتتاح رسمی آن توسط رییس‌جمهور این طرح در حوزه هرمزگان پایان یافت.

مدیر کل راه‌وشهرسازی استان هرمزگان گفت: برای بهره‌برداری از محور بزرگراه سیرجان – بندرعباس در حوزه هرمزگان ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

خط دوم راه آهن تزرج - بندرعباس

افتتاح خط دوم راه‌آهن تزرج - بندرعباس به طول ۱۸۰ کیلومتر از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهور در سفر به استان هرمزگان بود.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان در حاشیه افتتاح این طرح ملی گفت: ساخت این طرح که از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به هرمزگان است از مرداد ماه سال ۹۰ آغاز شد و هم اکنون با هزینه‌ای افزون بر ۴۷۰ میلیون یورو به بهره‌برداری رسید.

رضا شاکری افزود: با بهره‌برداری از این پروژه ملی، تمام محور بندرعباس به بافق به طول ۶۲۰ کیلومتر دو خطه شده و حمل ونقل این مسیر را تسهیل کرده است.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری این طرح ظرفیت کالا را از ۱۶ میلیون تن فعلی به ۴۵ میلیون تن در سال افزایش می‌دهد.

کارخانه فولاد کاوه جنوب

افتتاح سومین شرکت تولید کننده فولاد درهرمزگان با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۸۵۶هزارتن آهن اسفنجی از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رییس جمهور اسلامی ایران به استان هرمزگان بود.

مدیرعامل این شرکت در مراسم افتتاح این شرکت گفت: واحد اول و دوم این کارخانه از قبل راه اندازی آزمایشی شده بود.

محمد رضا بنی اسدی راد افزود: با راه‌اندازی این دو واحد مجموع ظرفیت فعال واحد احیای این کارخانه به یک میلیون و ۸۵۶هزارتن در سال رسیده که قابلیت افزایش به دو میلیون و ۲۰۰ هزارتن را نیز دارد.

هم‌زمان با بهره‌برداری از این واحد که تاکنون برای احداث آن سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده نزدیک به یک‌هزار و ۳۰۰ نفر جذب کار می‌شوند.

    نظرات