طولانی شدن تدوین ضوابط گودبرداری

طولانی شدن تدوین ضوابط گودبرداری

http://www.bananews.irتعلل در ضابطه‌مند کردن گودبرداری‌های ساختمانی عملا تدوین لایحه ضوابط و مقررات گودبرداری را به تعلیق کشانده است.

با گذشت دو ماه از زمان دومین وعده مدیران شهری برای ارائه لایحه نهایی ضوابط و مقررات گودبرداری ساختمانی، رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر از مراحل تنظیم این لایحه در شهرداری تهران بی‌اطلاع است!
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در پی وقوع چندین حادثه ساختمانی در پایتخت به دلیل گودبرداری‌های غیراصولی و همزمان با آغاز فصل تابستان شورای شهر تهران در پنجم تیرماه امسال معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران را مکلف کرد ظرف حداکثر یک ماه لایحه ضوابط و مقررات گودبرداری را تدوین کند تا از این طریق مسوولیت مسوولان اجرایی و مهندسان ناظر به عنوان رکن اصلی گودبرداری ساخت وساز در پایتخت شفاف شود. با این وجود پس از گذشت یک ماه (پنجم مرداد ماه) مدیران شهری با نگاهی به تاریخ ابلاغ دستور تنظیم لایحه گودبرداری اعلام کردند برای ارائه لایحه نهایی ضوابط و مقررات گودبرداری اصولی دو هفته دیگر زمان باقی مانده است و تا ابتدای شهریورماه این لایحه برای بررسی نهایی به شورای شهر تهران ارائه خواهد شد.
اکنون گرچه از زمان دومین وعده مدیران شهری بیش‌از دو ماه دیگر نیز گذشته است، اما به نظر می‌رسد در بررسی پرونده لایحه ضوابط گودبرداری اصولی ساختمان جدیتی وجود ندارد.
حمزه شکیب رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد روز گذشته از مراحل تدوین این لایحه اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: هنوز این لایحه به دست شورای شهر تهران نرسیده است.
 رسیدگی به تعیین ضرب الاجل برای تدوین لایحه ضوابط گودبرداری در شرایطی از اولویت شورای شهر خارج شده که اهمیت این لایحه شاید از همه طرح‌ها و لوایح دیگر بخش ساخت‌وساز بیشتر باشد.

 

 

 

    نظرات