خرید ۲۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری زمستانی

خرید ۲۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری زمستانی

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی از خرید ۲۲۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید برای راهداری زمستانی امسال خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور گفت: ۲۶ هزار کیلومتر از راههای ایران بیشترین ترافیک عبوری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ماشین‌آلات راهداری به ۱۳ هزار و ۷۲۶ دستگاه می‌رسد که بنا داریم ۲۲۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید برای راهداری زمستانی امسال به این ناوگان اضافه کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه ۵۰۲ گردنه برف‌گیر به طول ۶۶۰۰ کیلومتر در کشور وجود دارد،‌ اظهارکرد: در راهداری زمستانی امسال دستگاه‌های نمک‌پاش هوشمند به جای دستگاه‌های سنتی به کار گرفته می‌شود به طوریکه ۵۸۰ دستگاه از این ماشین‌آلات مدرن در راه‌ها و گردنه‌های برف‌گیر کشور مستقر و آماده خدمات‌رسانی هستند.

وزیر راه و شهرسازی به به‌سازی راهدارخانه‌ها اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۶۸ باب راهدارخانه به‌سازی شد و امسال نیز ۶۸ باب دیگر را برای استفاده راهداران و مسافران به‌سازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در راهداری زمستانی امسال از ۲۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری مجهز به سیستم موقعیت‌یاب GPS نیز استفاده می‌شود.

نیکزاد با بیان اینکه در حال پیگیری قرار داد تجهیز ۵۶ گردنه به ایستگاه‌های هواشناسی هستیم، گفت: ۱۴۰۰ اکیپ زمستانی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر کارکنان راهداری با حدود ۸۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۵۰۲ گردنه کشور و ۴۷۵ باب راهدارخانه ثابت و ۱۶۵ باب راهدارخانه موقت، برای ارائه خدمات راهداری در زمستان امسال مستقر هستند.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن مخلوط شن و نمک در راه‌ها و گردنه‌های برف‌گیر کشور انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه روکش آسفالت ۱۰۷۵ کیلومتر آزادراه و بزرگراه، ۷۴۰ کیلومتر راه‌های اصلی و ۱۰۶۳ کیلومتر راه‌های فرعی و در بخش بهسازی ۳۶۵۰ کیلومتر درزگیری با قیر پلیمری و ۸۱۹۸ هزار متر مربع عملیات حفاظتی رویه راه و دیگر موارد انجام شده است.

 

 

 

    نظرات