اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت دهم

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت دهم

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی از تلاش دولت برای اتمام پروژه‌های باقی مانده کشور تا پایان عمر دولت دهم خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان قزوین که با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شده بود، اظهار کرد: در تلاش هستیم پروژه‌های باقی مانده مانند مسکن مهر، بزرگراه‌ها و راه‌آهن را تا پایان دولت دهم تکمیل کنیم تا دولت بعدی کار را به صورت کامل تحویل بگیرد.

وی افزود: دشمنان نظام از ابتدای انقلاب با توطئه‌هایی مانند نفاق، ترور، تجاوز، جنگ و تحریم اقتصادی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی انجام داده‌اند اما به برکت خون شهدا و تلاش و بیداری ملت ایران تمام این تلاش‌ها با شکست روبرو شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در برابر تمام توطئه‌هایی که دشمن از ابتدای انقلاب ایجاد کرده ایستاده و بر اصول خود نیز پایبند است و مطمناً این تلاش دشمن نیز با شکست روبرو خواهد شد.

 

نیکزاد افزود: امروز کشور در یک جنگ تمام عیار قرارگرفته و دولت نیز با قدرت در کنار مجلس به دنبال ساماندهی اوضاع کشور داشت لذا مطمئن هستیم این کشتی با رهبری مقام معظم رهبری به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

وی گفت: شرط و لازمه عبور از این پیچ، درک شرایط کشور است و اگر بتوانیم این شرایط را درک کنیم و در خدمتگذاری به مردم چیزی کم نگذاریم، طبیعتا از پیچ‌ها و مشکلات بزرگتر از این هم می‌توان عبور کرد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: این شرایط، تاثیری بر کار دولت نخواهد گذاشت و دولت در هر وضعیت و شرایطی خدمات خود به ملت را متوقف نخواهد کرد و باشتاب به سوی پیشرفت حرکت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اگر کسی دلسوز نظام است و به ایرانی و مسلمان بودن خود می‌بالد باید در جهت رفع مشکلات کشور کمک کند و اجازه وارد شدن فشار بیشتر به مردم را ندهد.

وی تصریح کرد: هنوز تصمیمات خاصی که برای حل مشکلات پیچیده و برای عبور از این پیچ باید گرفته شود، اتخاذ نشده و دولت می‌تواند با کمک ملت از این پیچ عبور کند.

نیکزاد ادامه داد : با توجه به حجم کار موجود در کشور، باید اقدامات زیادی در زمینه جاده، بافت فرسوده، زمین، دریا و آسمان انجام شود که این تلاش‌ها بدون کمک دستگاه‌ها و نهادهای دیگر شدنی نیست و همه باید دست در دست هم دهیم تا این اقدامات انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: پروژه‌های نیمه تمام دولت نیز باید تا پایان خرداد سال آینده تکمیل شود تا دولت بعدی دغدغه ای از بابت ناتمام ماندن برخی پروژه‌ها نداشته باشد.

ساخت ۳۲ هزار مسکن مهر تا پایان سال

استاندار قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه تا امروز ۳۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شده و تا پایان سال نیز ۳۲ هزار واحد دیگر تحویل متاقاضیان خواهد شد گفت: در طول دولت‌های نهم و دهم بیش از ۹۰ هزار مسکن مهر ساخته شده یا تا پایان دولت ساخته خواهد شد.

احمد عجم اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان قزوین، این استان از نظروضعیت بزرگراه، جاده و راه های روستایی در شرایط مناسبی قرار دارد. همچنین با توجه به شرایط کمربندی جنوب قزوین امیدواریم این کمربندی نیز با همکاری و مساعدت وزیر راه و شهرسازی اجرایی شود.

وی گفت : با تامین اعتبار لازم می‌توانیم شاهد بهره‌برداری بیمارستان‌های نیمه تمام استان از جمله بیمارستان آبیک و تاکستان در دهه مبارک فجرامسال باشیم.

عجم خاطر نتشان کرد: با ساخت راه آهن قزوین به رشت و همچنین اجرایی شدن مترو هشتگرد به قزوین، وجود اداره کل راه آهن یکی از نیازهای استان به شمار می‌آید که امیدواریم این امر نیز با همکاری دولت محقق شود.

استاندار قزوین افزود: چهار بانده کردن محور محمدیه به آبیک، تکمیل طرح‌های مهر ماندگار و تلاش برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر از نیازهای دیگر استان است که امیدواریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تحقق اعتبارات تا پایان عمر دولت دهم اجرا شود.به پیمانکاران بیشتر کمک کنید

حجت السلام حسینی - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حوزه مسکن مهر نیز شرایط استان مطلوب است اما برخی پیمانکاران با فشارهای ناشی از تورم رو برو هستند که باید آنها را نیز یاری کرد. همچنین برخی پیمانکاران نیز به دلایل مختلف به تعهدات خود عمل نکرده‌اند که لازم است برخورد لازم نیز با آنها صورت گیرد.

تکمیل بافت‌های فرسوده نیازمند مساعدت وزیر راه

داوود محمدی - نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهارکرد: شرایط کشور مشخص است و نیازها نیز باید با توجه به شرایط مطرح شود.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز شهر قزوین تکمیل بافت‌های فرسوده و همچنین ساخت فضاهای فرهنگی در

مناطق به خصوص در مناطق جنوب شهر است که امیدواریم با مساعدت وزیر این امر به زودی محقق شود.

محمدی گفت: ساخت و تکمیل کمربندی جنوب شهر قزوین که مصوبه ۲۱۵ را نیز اخذ کرده در بودجه سال ۹۱ گنجانده نشده است. اصلاح ورودی جاده بوئین

زهرا به شهر قزوین و همچنین آغاز به کار ایستگاه سوزن‌بانی شهر شریفیه برای تسهیل در عبور و مرور مردم این شهر که با مخاطرات زیادی نیز روبرو

هستند از مهم‌ترین خواسته‌های مردم استان قزوین است که امیدواریم در فرصت باقی مانده از دولت دهم اجرایی شود.

در ادامه این جلسه بیش از ۴۰ بند از مصوبات سفرهای قبلی وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت. همچنین اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تسریع در محور قزوین به تنکابن، سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای تسریع در ساخت محور شامی شاپ به خرم‌دشت، پنج میلیارد تومان برای تسریع در ساخت محور شامی‌شاپ به ابهر، دریافت ماده ۲۱۵ کمربندی جنوب قزوین، تامین سهام برای طرح جاده قزوین به تنکابن، تامین پنج میلیارد تومان برای ساخت جاده بوئین زهرا به دانسفهان، تکمیل زیرسازی راه آهن قزوین به رشت، ساخت ایستگاه سوزن بانی و آسفالت مسیر در شریفیه، ۵۰ میلیون تومان برای ساخت مسجد تاکستان، احداث ایستگاه مستقل راه آهن تا زمان افتتاح راه آهن قزوین به رشت از مهم ترین مصوبات جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان قزوین بود.

 

 

 

    نظرات