مصدومیت ۵۱ تن در زلزله ورزقان/تخریب دیوار برخی از منازل در حال ساخت

مصدومیت ۵۱ تن در زلزله ورزقان/تخریب دیوار برخی از منازل در حال ساخت

http://www.bananews.irمدیر کل بحران استان آذربایجان‌شرقی از افزایش شمار مجروحان زلزله ورزقان به ۵۱ تن خبرداد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خلیل ساعی در گفت و گو با ایسنا در این باره گفت: بر اساس آخرین آماری که از فرمانداری ورزقان گرفتیم ۵۱ تن در این حادثه مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که پنج تن آنان برای دریافت خدمات بیشتر درمانی به تبریز اعزام شدند.

وی با بیان اینکه سایر مصدومان در محل تحت درمان قرار گرفتند گفت: خوشبختانه این حادثه مورد فوتی نداشته است.

مدیرکل بحران استان آذربایجان‌شرقی در خصوص میزان خسارات ناشی از این زلزله نیز اظهارکرد: به دنبال زلزله صبح امروز تعدادی از نماهای شهری ریزش کرده و همچنین برخی از منازلی که در زلزله قبلی تخریب شده و مشغول بازسازی آن بودند نیز دچار ریزش دیوارها شد.

 

وی همچنین در خصوص حضور نیروهای امدادی و تیم‌های مدیریت بحران در منطقه نیز به ایسنا گفت: در حال حاضر تمامی تیم‌های امدادی و ارزیاب در حالت آماده‌باش هستند و در منطقه حضور خواهند داشت.

به گفته ساعی نمی‌توان زمانی برای حضور امدادگران در منطقه قرار داد و تا وقتی که شرایط عادی به میان زلزله‌زدگان باز نگردد این افراد در منطقه حضور خواهند داشت.

آماده‌باش کامل تیم اورژانس و بیمارستان امام‌رضا (ع) تبریز

حبیب حسینقلی زاده مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان‌شرقی، پیش از این به ایسنا گفته بود که پس از وقوع زلزله شش دستگاه آمبولانس از تبریز و چهار دستگاه دیگر که در همان منطقه مستقر بودند به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و عمده علت مصدومیت و مراجعه افراد به اورژانس را ضربه به کمر و شکستگی اعلام کرد.

به گفته حسینقلی‌زاده تمامی تیم اورژانس و بیمارستان امام‌رضا (ع) تبریز در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی همچنین از شهروندان خواست در زمان وقوع چنین حوادثی راه‌های مواصلاتی را برای تردد خودروهای امدادی باز کنند و از ازدحام در این مناطق جدا خودداری کنند چرا که ازدحام آنان سبب تاخیر در امدادرسانی خواهد شد.

محرم فروغی شجاعی فرماندار ورزقان با بیان اینکه عموم مجروحان زلزله امروز کارگران ساختمانی بودند به ایسنا گفت: روستاهای شهرستان ورزقان که در جریان زلزله اخیر آواربرداری شده و خانه‌های جدید در حال ساخت هستند عملا هیچ آسیبی ندیدند.

وی با بیان اینکه برخی از ساختمان‌هایی که قبلا آسیب دیده بودند در شهر ورزقان فرو ریخت، گفت: تمام مجروحان را کارگران ساختمانی تشکیل می‌دهند، چرا که حین زلزله روی داربست‌ها حضور داشتند.

فرماندار ورزقان افزود: بیشتر مصدومان از روستاهای کاسن، تازه‌کند، بکرآباد، چراغلو، داش‌کسن، چای‌کندی، لمبران، مسقران، آغ‌بلاغ سفلی به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، در ساعت ۹:۵۱ صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵/۱ ریشتر شهرستان ورزقان را لرزاند که کانون آن در ۱۰ کیلومتری ورزقان، ۳۱ کیلومتری خواجه و ۴۱ کیلومتری اهر واقع شده است. همچنین بنا بر اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران از صبح امروز تاکنون قریب به ۳۰ لرزه و پس لرزه این منطقه را لرزانده است که برخی از آنها از جمله زلزله ۵/۱ ریشتری ورزقان در شهرهایی نظیر تبریز نیز احساس شده است.

 

 

 

    نظرات