ساخت آسانسوری که با باطری کار می‌کند

ساخت آسانسوری که با باطری کار می‌کند

http://www.bananews.irپژوهشگران پارک خلیج فارس از ترکیب چند فناوری، آسانسوری را طراحی و عرضه کرده اند که بدون نیاز به برق سه فاز بالا می‌رود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) آرمین محمدی- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات این طرح افزود: آسانسورهای موجود برای انجام ماموریت های مورد نظر نیاز به برق سه فاز دارند ولی در این طرح موفق به طراحی و پیاده سازی آسانسوری شدیم که بدون نیاز به برق سه فاز بالا می رود.
وی منبع انرژی این آسانسور را باتری ۱۲ ولت دانست و اظهار داشت: آسانسور طراحی شده بدون نیاز به هیچ منبع انرژی خارجی تنها با استفاده از یک باتری ۱۲ ولت ۱۰۰ آمپر کار می کند.

محمدی به بیان عملکرد این آسانسور پرداخت و خاطرنشان کرد: در طراحی این آسانسور با ترکیب چند فناوری موفق به عرضه این آسانسور شدیم به گونه ای که با جا به جایی مرکز ثقل آن قادر خواهد بود به سمت بالا و پایین حرکت کند.

مجری طرح با اشاره به نحوه شارژ باتری ادامه داد: باتری این آسانسور خود شارژ است به این ترتیب که آسانسور تنها برای بالا رفتن نیاز به انرژی دارد که در زمان پایین آمدن انرژی ذخیره و در زمان بالا رفتن انرژی مورد نیاز خود را از باتری دریافت می کند.

محمد همچنین یادآور شد: با دانش فنی که از طراحی این آسانسور به دست آمد، موفق به طراحی سامانه تولید انرژی شدیم.

وی در این باره توضیح داد: با نصب دستگاهی در بالای مجتمع های مسکونی و با استفاده از چندین منبع انرژی از جمله خورشید می توان انرژی مورد نیاز ساختمانها را تامین کرد.

 

 

 

    نظرات